Gratis ide til dere som perler…

Er det dette jeg skal bruke tiden min på?  Jeg blir sittende som bergtatt å stirre på bildene. Dama har overgått seg selv, igjen!  Nydelige, skjøre margeritter i sarte pasteller.  Er det det jeg skal bruke dagen min på?
Skal jeg sitte her ved spisebordet med perlebrett og pinsett og lage skjøre blomster i plast?

Jeg leser oppskriften nøye.
Jeg kommer til at hvis jeg skal perle blomstene til Vibbedille, så skal jeg lage de i de perlene som er litt større. Pinsett og pirk er ikke noe for denne kjerringa. Kunne fort pådratt meg hjerteinfarkt innen jeg var ferdig med en blomsterbukett.

Men i de litt større perlene…. Jeg har en del perler i hobbyrommet vårt (leses kjellerboden) etter at den samme Vibbedille lurte meg ut på galeien i 2020 med noen ugler.
De hang jeg opp ved inngangsdøra i forrige uke. Leveggen som de hang på forsvant jo med vinden i fjor høst. Det var litt gøy å sitte der med de perlene….

Leveggen ja. Jeg tror muligens det er mer fornuftig å gjøre en innsats så vi på ny får på plass levegg og rekkverk etter høststormen enn å sitte å leke meg med plastperler.

Men en regnværsdag, når rekkverk og levegg er på plass…
Ville margerittene bli like søte med større perler?  Jeg sitter og funderer litt over det.  Det er jo klart at jo mindre perler jo mindre, sartere og søtere blir blomstene. Det var jo noe av det jeg falt for…..
Vil jeg synes de er like søte i større perler, eller vil de bli mer kantete og mer plastikk fantastikk?
Kanskje en annen blomst enn margeritter ville gjøre seg bedre når perlene er større?

Plutselig ser jeg det hele for meg!
Hvis jeg en dag skal perle “min” blomst, så vil jeg perle en solsikke!
En solsikke med flere gul- og bruntoner i midten og solgule kronblad.  Jepp, hvis jeg skal perle blomst så blir det solsikke.  Det er jo og politisk korrekt.

Men først, rekkverk!

6 kommentarer
    1. Jeg også ble helt bergtatt av disse blomsteen, så skjønne.
      Men for smått for meg. Det måtte bli vanlige perler! Du får kose deg med veranda og rekkverk og perler etterhvert.

    2. Går heeelt fint i Midi perler også. Du skal jo nesten stryke de ihjel for å forme de så de blir akkurat like fine 🙂 Du kan bruke samme oppskrift til Solsikkene, bare lag de litt spissere på hvert kronblad, det blir vel en extra perle eller 2. Solsikkene skal jo uansett være store 😀 Ja det ER dill med disse små, perlene kan hoppe av brette om du legger ned pinsetten for hard i bordet (!!) For meg blir det en slags ro å sitte å være helt sånn forsiktig 🙂 Men det rare er; Mini perlene er såååå mye enklere å stryke – Tro det eller ei 🙂

      Vibbedille 😀

        1. Eg fikk litt hjertebank de første gangen fordi eg visst ikkje at de hoppet såååå lett av brettene! Var bare et lite dunk i bordet så var alle perlene i uorden haha Ikkje noe for vimsete barn hehe

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg