Hos fastlegen….

Sitter på venterommet til Fastlegen og venter på å komme inn. Det er fremdeles 7 minutter til jeg har time, så jeg smører meg med tålmodighet. Denne fastlegen praktiserer “dropp-in”, så det hender han ligger litt bak skjemaet. Det satt to på venterommet da jeg kom, så de er vel før meg i køa, og nå kom det ei til… Hun som kom nå sa til ei som satt her fra før at hun hadde time 9.30. Det tror da jeg jeg hadde og…

Håper jeg ikke blir sittende for lenge. Jeg skal helst være i Oslo før klokka 11.30.

Det kan fort bli litt Brit uten filter inne hos legen i dag. Jeg føler at han ikke hører hva jeg sier. Og nesten enda verre; han hører ikke hva jeg ikke sier….  For ja, jeg stiller strenge krav til leger. At de skal være tankelesere er et minimum!  Spøk til side, for selvsagt kan ikke leger lese tanker. Men lydhøre for undertoner bør de være.  Litt mer utredning og ikke bare klinisk skjønn hadde og noen ganger vært på sin plass.

Jeg forstår at det kanskje ikke er så lett å bli klok på hva som feiler meg. Jeg er bare så utrolig sliten, ikke helt meg selv. Antakelig er jeg utbrent. Men tenk om det er noe annet?

Nå er det 17 minutter siden jeg hadde time. En av de som satt her da jeg kom ble hentet inn til legen nå. Det har ikke kommet noen ut. Dette blir nok en lang dag.

Der kom det en til og satte seg på venterommet.

Og så blir jeg usikker igjen. Er det jeg som ikke husker riktig dag og klokkeslett? Jeg får lyst til å løpe ut til bilen og sjekke lappen legen ga meg for en uke siden. Lappen han printet ut til meg, holdt foran ansiktet mitt og ba meg henge opp på kjøleskapet. Lappen jeg irritert krøllet sammen og slengte ned i den store veska blant kommunestyrepapirer, konfliktløsningsboka til UNIO og andre papirer. Jeg trenger ikke noen skriftlig påminning. Jeg husker da en avtale! I ren vrangskap la jeg ikke avtalen inn på telefonen heller.

For det at jeg var ukonsentrert og hadde glemt ting var tema sist jeg var på legekontoret. Jeg tolker det som et av mange tegn på stress. Legen mente det kunne være tegn på begynnende Alzheimer. Ja, du forstår sikkert at jeg var både forbannet og fortvilet da jeg dro fra legen sist.

Venterommet er nå fullt. Vi er 8 stykker her ute. Det er 50 minutter siden jeg hadde time. Legen stakk akkurat hodet ut av døra og sa de hadde dataproblemer, men at de snart var i gang igjen….

Jeg har sendt melding og sagt at jeg blir forsinka til Oslo. Kjenner at jeg begynner å bli stressa. Dette har jeg ikke tid til!

Kom plutselig til å tenke på at Gamle Gubben Grå skulle vipse meg penger så jeg hadde penger til bussen til og fra Oslo. Har ikke fått noen melding på vips…. Sjekker. Men da jeg skal logge meg inn på Vips får jeg beskjed om å bruke kodebrikke. Det har jeg ikke fått før, og kodebrikka er selvsagt hjemme.. Det minsker selvsagt ikke stressnivået.

Der var legen i gang igjen. Det er over en time siden jeg hadde time. Hun som kom etter meg kom inn nå. Håper jeg er nestemann.

5 kommentarer
    1. Håper du kom deg inn. Det er jo helg håpløst med SÅNT opplegg. Han legen høres jo ikke helt bra ut heller, jeg hadde byttet tror jeg… 😮

    2. Hvordan gikk det hos legen, kom du deg inn til slutt? Min lege Jar alt for mange pasienter og er nesten alltid forsinket, men det hender han glimter til å er tidlig ute også 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg