Lat i dag.

Dagen er ikke over sier jeg til meg selv her jeg ligger på sofaen under pelspleddet. Jeg hadde liksom planet om noe mer enn å ligge her til lading.

Likevel. Det er her jeg har ligget den siste timen. Sovet litt, hvilt en kropp som ikke helt er på min side i dag. Hvorfor vet jeg ikke helt.

Hvorfor kroppen er stiv og lat altså. Hvorfor jeg ligger her vet jeg utmerket godt. Det er fordi jeg enn så lenge har vært for lat til å reise meg opp og gjøre noe fornuftig.

Det er bare jeg som kan reise kjerringa. Helt opp til meg om jeg skal bli liggende eller få litt mer ut av dagen. Jeg gjesper og strekker på kroppen. Det knirker og knaker fra kjeven og ned til tærne.

Det var godt med en hvil. Jeg trengte det, men nå er det på tide å kreke seg opp å fø gjort noe fornuftig.

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg