Lykke….

Aldri vært mer lykkelig…. skriver Monica. I likhet med flere andre liker hun å uttrykke seg med de store formuleringene. Ingen har det så bra eller så dårlig som Monica. Det er liksom aldri noe midt i mellom. Hun er ikke alene om det.

Jeg har kommet til at lykke akkurat som Sinnsro  kommer i små porsjoner. Det gjelder å nyte de når de er der. Ta tak i følelsen og kjenne på den før den forsvinner igjen.
Jeg prøver ikke å si at livet stort sett er grått med korte øyeblikk av lykke. Jeg prøver mer å si at grip de øyeblikkene med lykke som er der, og livet vil fremstå som mer lykkelig.

Jeg har sikkert vært både mer og mindre lykkelig enn jeg er akkurat nå. Jeg vet ikke helt hvordan lykke måles, og i det minste ikke hvordan den graderes. Men jeg har det bra her jeg sitter med en tekopp og ser ut på en vakker sommerdag. Så da nyter jeg dette øyeblikket av lykke, og gleder meg over at jeg har en helt blank dag foran meg som jeg kan fylle med hva jeg vil.

Lediggang er roten til alt vondt ar jeg hørt. Jeg tror ikke det gjelder for meg. Jeg trives i eget selskap. Har ingen problemer med å finne noe å fylle dagene med. Så en dag i eget selskap uten en eneste ting jeg må er absolutt ikke å forakte.

Jeg gleder meg til en rolig dag uten at det må skje noe hele tiden. Jeg tror jeg trenger det i dag. Så jeg nyter tekoppen og følelsen av lykke som jeg har her og nå.

 

4 kommentarer
      1. Det synes jeg og. Og da jeg jobba, så var ferie for meg å ha dager uten program som jeg bare kunne surre rundt i å gjøre det jeg følte for der og da. Nyt ferien og lad batteriene.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg