Nei, folkens dette går ikke…

Som en av mine lesere skriver, krig er usexy.  Så når jeg i mine innlegg i går valgte å fokusere på krig og ikke sjokolade gikk det som det måtte gå. Fra en god 8. plass i går er jeg nede på en10.plass i dag.  Lesertallene går rett nedover de og. Da må jeg selvsagt ta grep og se om jeg kan lære noen knep av de som ligger over meg på lista.

Det første jeg konkluderer med er at ingen av dem skriver om situasjonen i Ukraina og storpolitikk.
Vel, jeg kan ikke love at jeg helt skal slutte med det, men jeg skal prøve å skjerpe meg.

Det andre som slår meg er at mulig jeg burde gå for makeover av “barnerommet” til Yngste Sønn. Da kunne jeg ha skrevet et innlegg om det, og holdt meg godt oppe på bloggtoppen i minst et par, tre uker.
Jeg mener hvis jeg begynte å endevende rommet til min 24 år gamle sønn for å gjøre en makeover.   Det er jo helt utrolig hvor mye ting det finnes på et barnerom, for ikke å snakke om på rommet til en ung voksen.
Så kunne jeg tapetsert veggen med en søt tapet, og kjøpt inn matchende bokser han kunne ha alle tingene sine i. Fiksa en søt sengehimmel og ommøblert litt. Jeg tror det kunne blitt et fint blogginnlegg.
Ikke minst å skildre hans reaksjon. i et oppfølgende innlegg kalt Hjemkomsten.   Det ville nok gi klikk..
Men jeg har livet for kjært til å gå til så drastiske skritt for å oppnå klikk.

Når vi snakker om bloggere som ikke har fornyet seg. Vi har jo disse ukesmenyene også. Gamle Gubben Grå og Kjerringas ukesmeny ble kanskje ikke den suksessen jeg hadde håpet. Men jeg gir ikke opp så lett. En ny og spennende ukemeny vil bli publisert søndag ettermiddag. Den kommer ikke til å inneholde Kebab selv om jeg ser oppskrift på det drar lesere til andre blogger.  Den kommer dessverre heller ikke til å inneholde oppskrift på Empanadas. De ble laget. Men de forsvant fra tallerken og ned i magen før jeg rakk å huske på at jeg skulle ta bilde av dem.

Jeg vurderte en kort stund i går å se om mine makrame-kunnskaper var intakt da jeg så noen flotte armbånd inne hos en av bloggerne.  Jeg lærte kunsten på Landsleieren på Ulven utenfor Bergen i 1978, og har ikke praktisert det noe særlig siden.
Men så så jeg bort på temperaturteppet mitt. Jeg er 5 dager på etterskudd på det, så det må nok prioriteres før jeg starter på noe nytt prosjekt.

Jeg får med meg at enkelte toppbloggere ikke kan dra på hyttetur med familien og ta helt fri fra sosiale medier uten at følgerne reagerer. Her er det meldeplikt!  Hvis ikke konkluderes det med at man er inne og tar nese-operasjon.
Vel om det blir litt stille fra meg innimellom så ikke tro med en gang at jeg er innlagt på sykehus – og nesa mi er det ikke noe galt med.

Dronninga på bloggtoppen, selveste Vivian eller Mamma på hjul har et innlegg som er i en klasse for seg når hun skildrer morgenstunden med en gutt klar for karneval.  (Og jeg er litt glad jeg ikke blir vekket på den måten lenger.) Jeg glemmer aldri Eldste Sønn som alltid var en morgenfugl.  Han kom en tidlig morgen i en alder av rundt 5 inn på rommet vårt, skrudde selvsagt på taklyset i det han smelte opp døra og spurte forundret Mamma, sover du???  Jeg glippet med øynene. Prøvde å fokusere på tallene på klokkeradioen og svarte Selvsagt sover jeg. Klokka er halv fem. Det er søndag – og jeg har fri! Han skrudde av lyset, rygget langsomt ut av døra og dro den med seg.  Men etter tre sekunders betenkning gikk døra opp igjen. Mamma! Det er på søndager man sover. Det sier Bessa Mitt svar på det var Så gå og ring Bessa. Han er sikkert våken! Døra ble stille lukket og Eldste Sønn trakk seg tilbake.
To sekunder etter var det jeg som smalt opp den døra og stormet ut i stua.  Vi hadde mine foreldre på hurtigtast på telefonen. Eldste Sønn var på vei til å gjøre det jeg hadde gitt han beskjed om nemlig gå og ringe besteforeldrene klokka 04.33 om morgenen. ,

Når vi er inne på barn.  Jeg er virkelig glad for at mine barn er voksne.  Det kan ikke være lett å være småbarnsforeldre i dag. Alt skal være så perfekt, og ikke bare perfekt. Glamorøst perfekt. Jeg leser og ser bilder fra en ett års dag. Ok, papirkrone md 1-tall, smokingskjorte og tversoversløyfe på ettåringen. Der kunne jeg vært og.
Ballonger. Ja, det har jeg blåst opp til mang en fødselsdagsfeiring. Og jeg forstår at gassballonger er lettere tilgjengelig nå enn på 90-tallet hvor vi nøyde oss med en pakke fargerike ballonger fra Nille, eller matbutikken. Girlander i matchende farger, det samme med valg av gavepapir på alle gavene. Og det må jo og matche veggen i stua. Husk det gjør seg på bildene. Joa, jeg kunne vel havnet på det kjøret jeg og. Men til en ettåring?? Jeg tror ikke han er så opptatt av slike detaljer.
Men det som tar kaka i dette innlegget er nettopp kaka. Eller kakene for å være nøyaktig.
For bursdagskakene og muffinsene, unnskyld, jeg mener selvsagt Cupcakes er selvsagt bestilt i Oslo, og ikke i Fredrikstad hvor bursdagsbarnet holder til og familieselskapet skal være.
Jeg googler og teller ikke mindre enn 21 bakeriutsalg i Fredrikstad. Flere designer drømmekaker i dyre dommer. Hva slags kake får man i Oslo som man ikke kan finne i Fredrikstad? Og for noen priser!  2.500 kroner for drømmekaker jeg får opp når jeg leker meg på siden til en av konditorene i Fredrikstad, Og siden de skal ha muffins, unnskyld cupcakes i tillegg ser jeg at 24 av de kommer på 1.200 kroner!!!!!  Nærmere 4.000 kroner i kaker til et familieselskap for å feire en ettåring!!! Et par pakker gele og hjemmebakt muffins holdt fint da jeg hadde barn.

Den siste bloggen jeg kommenterer er bloggen som ga meg ide til noe jeg kan prøve selv.
Dere vet at jeg er veldig glad i kaffe-latte? Vel en av toppbloggerne deler oppskrift på turmeric latte. Det høres ut som noe jeg må undersøke nærmere.  Jeg googler litt og finner; Kjært barn har mange navn, og gurkemeiemelken er intet unntak: Den går under navnet golden milc, tumeric latte eller haldi doodh – haldi betyr gurkemeie på hindi. Det er en tradisjonsrik, sør-asiatisk oppskrift som Vesten har fått smak på.
Videre finner jeg at  tumeric latte er fullproppet av smak fra gurkemeie, kanel, safran og kardemomme.  Det er og høyt oppe på trendradaren. Ja, og skal visstnok og være utrolig sunt.

Sunt og trendy!  Det er helt klart noe denne kjerringa må prøve. Og ja, oppdatering kommer!

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Jeg synes at det er fint at du skriver om Ukraina. Det er noe mange tenker på. Det blir for overfladisk å ikke nevne det, tenker jeg, som å ikke nevne elefanten i rommet

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg