Nei, nei, nei, huff, sukk, stønn.

Å nei og nei og nei!!! Det er en svart dag for Kjerringa i dag. Ja, det er en umåtelig trist dag.  Det er nesten så jeg vurderer å sette meg ned å gråte store krokodilletårer, og da er det ille. Jeg mener denne kjerringa er egentlig ikke noen gråtekone. Men i dag føler jeg for å sukke, stønne og klage litt, eller ikke bare litt. Jeg vil klage, sukke og stønne mye! Huff og huff og huff!!!
Det er sikkert noen som mener at jeg går Allan i næringa med denne jamringa, og kanskje er det nettopp det jeg gjør. Eller kanskje ikke. Mannfolk jamrer jo for ingenting. Når vi kjerringer derimot tar til å jamre å uffe oss, ja da er det virkelig ille.

Lista over I-landa problem jeg kan sitte å jamre og sutre over mens den ene krigen verre enn den andre raser i verden er lang.
Det er november og umåtelig lenge til vår. I år kom den siste snøen i mai, bare nevner det. Det er et halvt år til mai.
Det kom snø i går. Slikt hører jo november til, og annet er kanskje ikke å forvente, Men det er jo lov å håpe, ikke sant? Alt dette maset om klimaendringer og menneskelig påvirkning. Vi kunne da i det minste fått en november uten snø, is og kulde, Er det for mye å be om? Men MDG er mer opptatt av å sette bjeller og bånd på katten enn å ta ansvar å avskaffe vinteren slik de har gnålt om i årtier.

Så har jeg vondt i det f*** ribbeinet som jeg knakk for halvannen uke siden. Det skal ikke mye bevegelser til før jeg kjenner det. Det er nok med å puste, for ikke å snakke om å hoste eller le.
Det siste går bra. Det er ingen grunn til å le. Det er en umåtelig trist og svart dag.

Så har vi selvsagt Gryxen Awards denne prisutdelingen for bloggerne på blogg.no som kommer nå i desember.   Jeg var jo så heldig å vinne pris der både i 2021 og 2022. I  2021 ble jeg kåret til Årets røde dame. og i 2022 til årets politiker. Og selvsagt hadde jeg håp om å motta en pris i år også. Men hva har skjedd? Jo konkurransen om disse hedersprisene har blitt hardere. I grunn bare positivt. Jo hardere konkurranse, jo gjevere pris å vinne.
Men Gryxen juryen, altså Gry, har halvert antall priser. Kategorier som “Årets røde dame” og “Årets politiker” er borte. Umåtelig dumt, for i de kategoriene var jeg en selvsagt vinner så og si uten konkurrenter.

Nå er det kategorier som Årets business, Årets mamma/pappablogger, Årets stjerneskudd (altså nykommer med suksess), Årets gledesspreder, Årets forbilde, Årets fotoblogger, Årets livsstilsblogg, Årets meningsytrer, Årets matblogger, Årets DIY, og Årets mote/ skjønhetsblogger. Jeg mener det er lettere å finne en kategori hvor denne kjerringa ikke hører hjemme enn å finne en kategori hvor hun er en soleklar vinner.
Årets skjønhetsblogger, eller Årets Mammablogger man behøver liksom ikke være rakettforsker for å skjønne at det ikke blir meg.

I tillegg har Gry tatt enda et grep. Hun er ikke lenger enerådende og eneste jurymedlem.  Det gjør det vanskeligere å få smisket, bestukket eller på annen måte manipulert seg til en pris. Manipulerte bilder for å fremstille oss som bestevenner er liksom ikke veien å gå. Gry har nemlig opprettet folkejury. Hvem som helst kan bidra med nominasjoner og stemmer.
Du stiller liksom ikke sterkt når du har brukt bloggkarrieren din på å skjelle ut og herse med medbloggere. Hvem vil stemme på ei frittalende kjerring som er like kritisk til det du skriver selv om hun har funnet ut at du er en hyggelig person?
Folkeavstemning – valg. Jeg er Rødt politiker. Jeg vet av erfaring at det sjelden gir maks uttelling for ei rød dame. Det er ikke der blodfansen finnes.

Likevel er jeg, tro det eller ei, nominert i to klasser. Årets meningsytrer og veldig overraskende Årets Fotoblogger.
Vil du være med å stemme på meg eller andre bloggere gå inn her eller her. Er du av de som liker litt mer hemmelig valg og ikke ønsker å publisere i et kommentarfelt hvem du stemmer på eller nominerer så kan du sende dine stemmer og nominasjoner til [email protected]

Jeg tar hjertelig i mot hver stemme jeg kan få.
Klikk deg gjerne inn på gamle innlegg og les hva denne kjerringa har skrevet om i løpet av året. Det finnes noen gode innlegg blant en del mindre gode.
Jeg er glad både for stemmer, men ikke minst for klikk.
En siste grunn til at jeg ser litt mørkt på det i dag er at jeg er helt nede på en 14. plass i dag med bare 720 sidevisninger. Sånn går det når jeg brukte mesteparten av gårsdagen på å ligge på sofaen under pelspleddet å synes synd på meg selv i stedet for å produsere blogginnlegg.

O sukk og stønn og stakkars, stakkars meg.

(Hvis noen nå skal påpeke at jeg har lånt noen formuleringer av Allan sitt innlegg så stemmer det. Jeg mener, hvis en mann klarer å uttrykke så og si akkurat det jeg føler og tenker, så må det da være lov med gjenbruk)

 

 

 

13 kommentarer
    1. Begynte å lure på om du gikk Allan i næringa et øyeblikk, ja. 😀 Det blir spennende å følge med videre på Gryxen Awards. Kult at det gjøres større og mer “demokratisk”, synes jeg. Jeg har også fått Gryxen Awards de to tidligere årene, men i år vil jeg nok innta en plass på sidelinjen. 😊

    2. Hehe ja, jammen har du begynt å gå meg i næringa med klaging og syting og surking og uffing! Så gøy! Jeg tror nå du har en bra sjanse til å vinne et par kategorier, men det ser bekmørkt ut for meg. Det er mulig hvis ingen av oss vinnere, så er det mulig at jeg i romjula eller deromkring lager en ny kåring, kanskje en Graxen, slik at vi kan vinne oss en pris hver, du som årets kjerring og jeg som årets fjasball eller noe sånt:) Ha en fin uke!

        1. Ja, blir det ikke pris på oss så kan vi lage en egen klasse for klaging og syting hehe. Det er helt ok at du går meg i næringa og jeg ble ikke sur for det:) Jeg måtte le litt da jeg leste innlegget ditt, med henvisning til mitt hehe. Godt skrevet, som vanlig, og artig innlegg:)

    3. Selv om det smerter å vedgå, er jo bare det å bli nominert av flere hakket mer vidtrekkende enn hva som avstedkommer fra min subjektive ‘synsing’..
      – Når det er sagt, er dette her faktisk ikke lett for noen av oss.. For min egen del, kan jeg nemlig røpe at jeg har vært nødt til å forholde meg til nominasjoner hvis blogginnhold jeg anser for å være så blottet for substans at jeg er tilbøyelig til å tro at en i snitt taper et sted mellom 0,5 – 1 av ens respektive IQ-poeng pr. innlegg en måtte finne på å lese av dette rælet *hehe*. Men om en skal ha noen mulighet for å kunne ta opp konkurransen med dette fesjå av en eksbloggerpris, kan en vitterlig ikke tillate seg å ligge på latsiden. Her er det pokka nødt til å avstedkomme betydelige oppgraderinger hvert eneste år frem til målet er nådd! – Og oppgraderinger i denne sammenmheng, vil altså si å foreta de endringer som til enhver tid er gjennomførbare i hht den modellen som går igjen hos all verdens awards & utmerkelser..
      – Og nå er agget heller ikke ensidig rettet mot fesjå, ‘which title we will not say’, da det å få spredt hva som tilbys i bloggs form per i dag, hvis kvalitet er og blir hinsides det rosa som var, ei heller kan forventes gjorrt aav noen andre enn oss selv har kommet til i tidens løp. – Hvilket så kan oversettes til en aagenda om å få avlevert et ‘ballespark’ på steroider til dette eierselskapet vårt jeg altså får et stadig mer anstrengt forhold til (- Jeg har jo et velutviklet langsinne, for å si det sånn, så jeg syder jo f.eks like forbannet over tapet av den toppsidepromoteringen for topp 20 den dag i dag *hehe*).
      Det en imidlertid har lært, er at dersom en ønsker en endring, vil det ikke hjelpe en dritt å sitte her og skjelle ut Edmond, -om enn aldri så rettmessig, for de gir jo flatt faen i hva jeg måtte ha av horn i siden. Eneste sjansen i så måte, er altså å satse på å gjøre jobben selv. – Og for mitt vedkommende, er Gryxen etter alt å dømme der den respektive sjansen ligger.. 😉 😉

      1. Joa, jeg ser faren for at du må dele ut en Gryxen du overhode ikke er enig i.
        Og jeg håper du forstår at jeg heier på Gryxen og heier på endringene. Og kanskje, kanskje blir det lagt merke til av Egmont.
        Tenk hvis de virkelig satset på det potensialet som ligger i blogg med så mangsidig innhold som det har utviklet seg til å bli!! Her får man alt. Matoppskrifter, sterke historier fra livet, humor, strikke oppskrifter og en og annen meningsytring. Slik nettavisene har utkonkurrert papiraviser kan blogg.no utkonkurrere ukebladene,
        Den muligheten burde de ikke la gå fra seg.
        Men vi får holde på så godt vi kan og markedsføre konseptet uten drahjelp. For som du sier, det er opp til oss å gjøre jobben.
        Og ja Gryxen er en flott greie, og jeg er kjempeglad for de nominasjonene jeg fikk.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg