Norges enkleste slanketips..

De som kjenner meg godt humrer sikkert nå.  For denne kjerringa er liksom ikke den rette til å slenge rundt seg med slanketips. Men kan Kokkejævel, kan jeg!   De siste dagene har jeg jo rast oppover bloggtopplista 59 på torsdag, 54 i går  52 i dag. så jeg må jo bare fortsette skal jeg en gang nå toppen.

Kokkejævel sverger til å bytte gulosttype og på den måten slanke vekk et par kilo i året.
Jeg har bytta ut Coca Cola med Bris og tatt en del andre grep.  Jeg slanker meg ikke, men har fått Diabetes og må tenke litt annerledes på hva jeg stapper i kroppen.   Da jeg var hos den nye fastlegen her i forrige uke måtte jeg ta en tur på vekta, og resultatet var gledelig.  Jeg hadde gått ned 15 kilo siden jeg var på det største! Det ga motivasjon til å fortsette.  Snart går jeg (kanskje) til anskaffelse av ny badevekt.  (Den gamle får bare latterkrampe hver gang jeg trår opp på den og sier hi-hi…)

Og som Kokejævel sier, man må ikke lide seg gjennom å spise tørr, smaksløs mat fordi om man ønsker å bli litt mindre. Bris med bringebær er fantastisk god!
Til slutt vil jeg komme med en oppfordring som jeg fikk fra ortopeden min etter at han hadde skrudd sammen benet mitt i 2013.   Han sa at det ville bli lettere å få et godt resultat hvis jeg klarte å gå ned i vekt.  Jeg lå der med et bandasjert bein, colaflaska i umiddelbar nærhet og nattborsskuffen full av sjokolade og tenkte det er lettere sagt enn gjort. Ikke spise, ikke bevege meg – og dagen før hadde jeg fått beskjed om at jeg heller ikke fikk være tillitsvalgt som sto på krava fra sykesenga.  .  Han så nok at jeg var litt mismodig og ikke supermotivert for slanking. (Når har denne kjerringa vært det?) Så han lente seg frem, så meg inn i øynene og sa: “Husk hvert gram hjelper!” Det var motiverende for meg. For å gå ned ett gram eller to skulle jeg vel alltids klare.

Ha en fin palmehelg. Kos dere med påskegodt og appelsiner.  Kom dere en tur ut o beveg dere. Så er det sikkert flere enn meg som går ned et gram eller tre.

4 kommentarer
    1. Hihi..
      Jeg veier 25kg mindre enn før, så her gikk det unna.😎Man får lete etter fordeler der man kan. 👍🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg