Så utrolig gøy!!!

Her inne på bloggblokka har vi alle de faste vi følger, og som ofte følger oss.  De vi leser og kommenterer daglig og som nesten er som venner å regne.  Så tror jeg mange av oss også har blogger som vi følger mer sporadisk, og hvor vi ikke alltid legger fra oss spor eller kommentarer. I det minste har jeg det slik.

Ei jeg har fulgt sånn sporadisk er Elise Amanda. Ei ung jente på 23 år.
Grunnen til at jeg har fulgt med litt sånn fra sidelinja er at hun har skrevet om spiseforstyrrelse og kampen for å bli frisk. Av forskjellige grunner har temaet interessert meg.
Da jeg begynte å følge med på Elise Amanda var hun innlagt på sykehus for sykdommen. Hun skrev om sykdom og behandling men og om hvordan hun dekorerte rommet sitt på sykehuset for å gjøre det litt mer personlig og hjemmekoselig. Kreativ jente, med en god fortellerpenn.

Etter hvert ble hun heldigvis friskere og friskere. Bloggen handler mer om ting som interesserer unge damer på 23 mer enn kjerringer som er godt over dobbelt så gamle, og jeg tok turen innom bloggen til Elise Amanda sjeldnere. Jeg forsto at livet gikk bedre med samboer og alt som hører til i den alderen.   Gledet meg over at hun så ut til å være en av de som kommer seg gjennom denne sykdommen og fortsetter livet.

I dag leste jeg meg mer og mer frustrert gjennom toppbloggerlista. Jeg mener, første plassen til en sånn ukemeny – blogg som deler oppskrifter på blomkålsuppe og rullekake, etterfulgt av brukte barnebøker og perlete kaniner. (sukk). Bollebakst, tran, flere mat-innlegg og en helg i Madrid. Det var liksom ikke så mye som fikk vekket engasjementet mitt.

Men så på plass nummer 14 dukket bloggen til Elise Amanda opp, og hun hadde fantastiske nyheter å komme med. Hun har fått designerkontrakt!!! 4. mai blir hennes første oppskrift lansert på Garnius.no! Det vil si at man kan kjøpe strikkepakker på Norges største garnbutikk på nett med hennes design, hennes oppskrift og hennes bilder! Dama sprekker nesten av stolthet, og jeg blir så glad at jeg får tårer i øynene.

Elise Amanda skriver at det har vært en utrolig gøy, kreativ og frustrerende prosess å skulle designe strikkeplagg i forskjellige størrelser. Tidligere har hun kun laget oppskrift i sin egen størrelse eller one size.  Det er nemlig veldig mye matematikk inne i bildet og det er ikke min sterkeste side” skriver hun, men hun kom i mål!

For noen er livsveien som en svak helling brolagt med gode opplevelser. Det er ikke en sky på himmelen, og veien går rett ned i solnedgangen.
For de fleste av oss har den veien både motbakker, svinger og en og annen snublestein. Noen flere enn andre.
Det er ekstra gøy når noen som har hatt noen motbakker får det til. Lykkes.

Så til alle dere som strikker, klikk dere inn på bloggen til Elise Amanda eller Garnius i morgen og sjekk ut en ny strikkedesigner.
Til dere som er mer opptatt av turer og gode opplevelser; følg med på denne bloggen for i dag drar Gamle Gubben Grå og Kjerringa ut på nye eventyr.

 

2 kommentarer
    1. Jeg tror ikke jeg har vært innom Elise Amanda, selv om jeg synes navnet er veldig fint ♥
      Får se om jeg får tatt en tur innom 🙂
      Kos deg på nye eventyr ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg