Siste påskedag.

Vi er tilbake i lavlandet og Drømmehuset. Vet dere hvor deilig det er å kun ha 18 skritt til do i dag morges, og slippe både piggsko og skistav på ekspedisjonen til morgentoalettet?
Bildet over er et arkivbilde fra tidligere i uka. Det er ikke tegn til blå himmel. Den er grå – og det regner.
Gjør ikke  noe. Da forsvinner bare snøen litt raskere. Nå er det vår! Nå er jeg ferdig med snø og vinter for i år. (Lukker øynene for den halvmeteren som fremdeles dekker hele plenen, og at det fremdeles er is på gårdsplassen) Eller, jeg kan godt få litt snø i desember så jeg får hvit jul. Men frem til første lørdag i advent kan den holde seg langt vekk fra meg.

Det har vært en fin påske. Påskeskirenn med slekta på palmelørdag. Kaffe på brygga med Gamle Gubben Grå,  Kosa meg på terrassen og i solveggen på hytta med en god bok. Bakt muffins. Familiesamling oppe på hytta hos søsteren. Flotte dager med maks vær mens vi var på hytta på fjellet. Og tenk at jeg fikk med meg to av tre barn på hytta i påsken! Dette er en påske som gir energi i lang tid, fullstappa av fine opplevelser.

Godt og å komme hjem. Ha litt mer boltreplass rundt seg. Fire voksne på en femti kvadratmeter stor hytte er ok for noen dager. Men det er godt å ikke risikere å vekke hele huset fordi om man må på do om natta. Greit å ha litt større areal å fordele oss på.  Det har gått helt fint, men erfaringsmessig vet man at slikt fort kan føre til gnisninger. Jeg er et slikt menneske som innimellom føler for litt alenetid. Da er det slitsomt når vi er tett opp på hverandre over tid. Tre fire dager er kos. Men kjenner i dag at det er godt å sitte her i ro og fred.

Tror det blir en litt rolig dag i dag. Kanskje tar jeg en titt i garnlageret mitt. Fikk aldri med meg noe strikketøy på hytta. Savnet det ikke heller. Men jeg har fått en utfordring fra Eldste Niese. Hun mener alle bør ha påskegensere til neste påskeskirenn. Ingen krav om hjemmestrikkket, men  du verden hvor jeg fikk lyst på det.  Det å strikke en genser i løpet av et år burde jo være innafor, selv for meg.

Jeg har og ansvaret for å trylle middag på bordet. Må sjekke beholdningen i fryseren og kjøkkenskuffene og se hva jeg klarer å trylle frem.

Jeg har ikke vært så aktiv her inne disse påskedagene. Har kost meg med familie og bok. Ikke lest så mange blogger, Ikke skrevet så mange innlegg. Ikke lagt igjen så mange kommentarer. Kort sagt hatt litt påskefri.
Tror ikke jeg kommer til å spamme på med en haug med innlegg hver dag nå heller. Kvalitet foran kvantitet er noe jeg prøver å tilstrebe.

Det regner ute, likevel gleder jeg meg til å gå en tur med Charlie Chihuahua. Kjenne vårregnet mot ansiktet. Det finnes ikke dårlig vær osv. Og blir jeg våt er det desto bedre å komme hjem, ta en varm dusj, få på seg noe tørt g kose seg med verdens beste samvittighet. Må bare vente å se om den late hunden kommer seg ut av dynehaugen på soverommet.  Man behøver jo ikke slutte med å skape seg gode opplevelser selv om ferien er over. Og tur med hund i regnevær kan være en fin opplevelse.

Ser at andre toppbloggere har spørsmålsrunde på bloggen sin i dag. Så gøy! Da kommer det et innlegg etterhvert hvor jeg svarer på spørsmålene til Stina. Jeg vet jo at en del av dere lesere liker slike innlegg. Det kan jo gi noen klikk. Det er ikke alle som kan lokke leserne med lettsalta lammekjøtt.

 

 

8 kommentarer
    1. Fine påskedager for deg…Deilig å reise bort og deilig å komme hjem igjen til sine egne greier.
      Blogg er bare blogg, det er en hobby…Man trenger ikke bruke 3 timer hver dag på den saken..
      Nyt Drømmehuset og jeg henger med på spørsmål og svar hos deg.

    2. Godt med fridager og slappe av med familien. Jeg ble utslitt av å ha mine barn til middag. Vi var jo åtte stk, og alle snakker i munnen på hverandre. Nå blir det dypdykk i Shetland(krimserie) Nyt dagen, det er vår.

    3. Men an kan ikke være like aktiv hele tiden, men dårlig vær er unnskyldning nok for meg til å holde sofaen. Nettet er en lat tid når det er andre ting å holde på med, det er viktig å kose seg. så kan man fortelle andre om det i etterkant. Jeg har mange planer utover. Den første allerede i morgen. Da er det tur til sølvgruvene i Kongsberg.

    4. Deilig med påskekos – koselig at du fikk med deg unger på hytta også! Og klart det er godt å komme hjem igjen også! 🙂 klart du klarer en påskegenser på et år! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg