Supermeg

jeg er et liste-menneske. 
Det finnes alltid en liste over ting jeg skal gjøre, ting jeg bør gjøre, ting jeg må gjøre, ting jeg har lyst til å gjøre og ting jeg burde ha gjort or lenge siden.

Jeg ønsker, og dette er ikke en prioritert liste,
 å være oppdatert på alle saker jeg trenger å være oppdatert på som tillitsvalgt.
å være engasjert lokalpolitiker. Skrive leserinnlegg, lese sakspapirer og alltid være godt forberedt til møter.
å være en engasjert blogger.
å være verdens beste Mamma for mine store barn.
å ha verdens beste forhold til drømmemannen.
å skape Gamle Gubben Grå om til å være drømmemannen
å alltid ha et vakkert og striglet hjem med stadige oppussingsprosjekt.
å være en hjelpsom datter for mine gamle foreldre
å  ha gode opplevelser sammen med mine svigerforeldre
å få pusset opp hytta
å ha mange flotte opplevelser
å reise ….

I og med jeg ikke klarer å oppfylle alle krav og ønsker jeg har til eget liv, blir jeg ofte frustrert og sliten. Jeg føler at jeg ikke strekker til. jeg blir fylt med dårlig samvittighet for alt jeg ikke får gjort.  Så blir jeg sur og gretten på de som betyr mest for meg.

Jeg må lære meg å se alt jeg får gjort i stedet for alt jeg ikke får gjort.

Det står mye på dagens liste som ikke er gjort.  Men jammen har jeg fått gjort litt i dag og.
Jeg fikk opp guttene så de var klare til Bessa kom:
Jeg hadde en hyggelig telefonsamtale med Mamma.
Jeg snakket nesten en time med Storesøster i telefonen. (Der kan jeg og krysse av for engasjert lokalpolitiker, for vi snakket om  at nedleggelse av Vegård skole skal opp i Kommunestyret til torsdag, og hvor håpløst det er at det virker umulig å få flertallet av politikerne til å vedta det vi ønsker)
Jeg vannet grønnsakene vi har for kultivert, og ryddet i aviskurven.
Jeg kjøpte en signert utgave av den nye krimboka til en lokal Frp politiker, og fikk meg en hyggelig prat med han.
Jeg nøt en kafe latte på et lokalt konditori
Jeg handlet inn til helga
Jeg samlet inn underskrifter slik at vi får stille liste også ved valget til høsten
Jeg lagde middag og spiste den sammen med guttene og Gamle Gubben Grå. Kvalitetstid rundt middagsbordet.
Jeg sov en stund under pelspleddet på sofaen
Jeg skriver et blogginnlegg. 

Ikke så verst, og så slutter jeg der før jeg begynner å ramse opp alt jeg ikke har fått gjort…..

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg