28 klikk

I dag var 28 klikk alt som skulle til får å komme på bloggtopplista på forsiden av blogg.no.  28 klikk.  Det er ikke mange følgere eller et stort engasjement.  Innlegget er bra nok, handler om Skiens hemmelige gategalleri. Jeg blir nysgjerrig og kunne godt tenkt meg å ta en tur.  Så det er ikke noe galt med innlegget. Forhåpentligvis har det hatt flere klikk før enn de det har i dag. Innlegget er fra 11.03.

Da jeg begynte å dukke opp rundt plass 100 måtte du ha rundt 100 klikk for å oppnå en slik plassering. I dag ville du være på en 61. plass med 100 klikk.

Poenget mitt er som flere ganger før. Vi må få opp igjen interessen for blogg.  For egentlig er det jo et bra konsept. Jeg liker både å lese og skrive blogg.

Hvordan vi skal klare det er jeg usikker på. Antakelig finnes det utrolig mange forskjellige svar på hvordan. Men jeg tror vi må tørre å reklamere litt, om ikke om egen blogg så om blogg som konsept. Om hva det gir deg å lese blogg og hvorfor andre bør gjøre det.

Som jeg har sagt før, dagens bloggere og følgere er en langt mer kjøpesterk gruppe enn de som fulgte rosabloggerne.  Her kunne de rette annonsørene virkelig tjene penger.  Her er og et marked for samarbeid, tenk reiselivsbedrifter, restauranter gode opplevelser og de vanlige produktene innen sminke, klær og interiør. Jeg tror det finnes en blogger som ville kle de fleste produkter.

 

10 kommentarer
    1. Ja, skremmende utvikling…
      Husker at jeg måtte ha rundt 250 klikk jeg for å nå lista for 6 år siden..
      Vi må bli mindre navlebeskuende – blogge om ting som er av interesse..blir for mye kos med blogg mener jeg da!
      Det vi publiserer må vi tenke på kan være av interesse for dem som ikke blogger…
      Noe lurt, noe smart, og mer reklame tror jeg vi må ha…flere slike innlegg om klær etc..slik som ditt innlegg fra morges..
      Det skaper annonser!

    2. Jeg vet heller ikke hva som gjøres, jeg tror innholdet er greit nok. De fleste skriver minst like “spennende” som det de gamle rosabloggerne gjorde når de toppet listene. Men det er helt klart mye færre 40-50-åringer som gidder å lese blogg. Jeg tror ikke det hjelper at alle skriver om samfunnsgreier, eller ingen skal skrive om håndarbeid eller om mote. Jeg tror fremdeles vi trenger variasjon. Hvis alle bloggene er like, hvor interessant er det DA liksom? Tydeligvis har blogg.no også en mening med at vi skal ha forskjellig innhold her på plattformen, siden de har satt opp ikke mindre enn 21 kategorier vi kan velge å poste i. Så de å jo mene det er “greit”… Jeg har stort sett ligget på samme antall sidevisninger alltid jeg. Folk kommer til som lesere og forsvinner igjen. Men på gamle plattformen hadde jeg også stort sett 250-300 sidevisninger, men nådde aldri topplisten med det. Det var andre tider. Nå er det andre medier som er mer POP. Men vi som liker formatet fortsetter 🙂

      1. Jeg tror variasjon er ok, og jeg tror målgruppen er vel så opptatt av mat hus og hjem, turer i naturen eller i nærområdet som samfunnsspørsmål.
        Så ja, litt av alt er bra.

    3. Samfunnet er i stadig endring og det som er populært skifter fort. Det kan hende annonsørene føler de får mindre igjen av salg via blogger enn andre ting og det er dumt siden omtalene ofte er mye bedre enn via andre kanaler som Insta, snap, tik-tok og andre ting,. Hvis det er flere som ser på de innleggene enn det er på blogg, synes de nok det er mer å hente der. Men dette kan fort snu andre veien igjen og blogg kan på nytt bli den mest populære plattformen å bruke.
      Mye skal gå veldig kjapt nå, men om en stund kan det motsatte være interessant.
      Jeg håper virkelig blogg som konsept står seg videre fremover og jeg liker det mye bedre enn alle andre sosiale medier.😊

    4. Jeg vet egentlig ikke hva som selger blogg! Noen mener jo at det må være mer interessante innlegg – for hvem da? Man kan jo ikke skrive godt om ting en ikke bryr seg om heller? Jeg klatrer stadig litt oppover, og har flere lesere enn før, men det er jo ikke akkurat sykt mange da! Om jeg nevner bloggen min til andre, så blir det mest fliring…..! Hmmm……!

      1. Blir det fliring? Eller er du bare redd for det? Du tar nydelige bilder, og skriver om steder du besøker slik at andre får lyst til å dra dit. Som når jeg dro til Bøkeskogen.

        Jeg snakker i likhet med deg sjelden om bloggen min, men det er flere som gir meg tilbakemelding på at de liker mye av det jeg skriver. Noen har litt moro av bloggen, men stort sett får jeg bare positive tilbakemeldinger.

        Blogg blir fort forbundet med rosablogger og reklame. Vi bør få ut at blogg er så mye mer enn det.

        1. Det flires og veksles blikk – men – jeg bryr meg ikke! Vet bare at ingen av mine venner eller kollegaer eller familie leser den – med unntak av pappan min på 78 faktisk! 🙂

          1. Hehe. Familien min leser, i det minste noen av de. Antakelig ikke fast men nå og da
            Venner blånekter for at de leser, men jeg er usikker. Noen vet liksom ting de ikke kan vite hvis ikke.
            Politikerkollegaer leser sporadisk. Noen av dem.
            Og jo en del tidligere kollegaer leser.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg