Å, for en dag….

Våren har virkelig kommet til Drømmehuset. Nå sitter jeg i kurvgyngestolen på terrassen og kjenner grill-lukta som brer seg over boligfeltet.  Vi griller ikke, men etter lukta å bedømme gjør en god del av naboene våre det. Jeg skjønner de godt.

Det er godt å sitte her I kurvgyngestolen nå. Klokka har passert 18, og jeg er god og mett etter middag. Fiskepinner, rotgrønnsaksfries og en dessert som passer til dagen. Halvtinte bringebær med “saus” laget av eggedosis, lett-kulturmelk og fløte.  Passe sommerlig på en dag som denne.

I dag har jeg sjauet i hagen. Tømt ut jord av gamle potter, det går i komposten. Rensket opp i noen store krukker og verandakasser. Plantet litt stemor i krukker og verandakassa ute på trammen. Ryddet og ordnet litt. Avsluttet arbeidsdagen nå etter middag med å sa gulrøtter i noen melkekartonger.

Riktig så fornøyd med dagens innsats er jeg. Og da er det desto bedre å sette seg godt til rette I kurvgyngestolen og nyte resten av kvelden.

 

10 kommentarer

Siste innlegg