Dem o prominente har helt rett.

I dag skal jeg virkelig kose meg med å kommentere toppbloggerne. Det er lørdag, jeg har ingen avtaler som venter, så jeg kan sitte å kose meg med å blogge og drikke te uten å kaste et blikk på klokka hvert femte minutt.
Det er lørdag, så litt husarbeid skal gjøres, slik at Gamle Gubben Grå og jeg kan dra til byen og drikke kaffe-latte  svart kaffe. Men husarbeidet pleier ikke å gå noen steder, så jeg har god tid.

Den fremtidige bloggkongen har helt rett når han skriver at denne kjerringa aldri ville ha sust nedover en skibakke i stor fart, for så å gjøre et hopp og sveve elegant over et stort basseng fylt av vann. Jeg har jo fritak fra å konkurrere i familiens påskeskirenn, så å se denne kjerringa i akrobatiske krumspring nedover en alpinbakke er helt utelukket.

Jeg finner imidlertid ikke det som noen god grunn for at Allan skal feige ut og ikke gjøre det. Det er forskjell på ei feit, halvgammel kjerring med mer titan enn beinvev i deler av kroppen og en ung og fremadstormende bloggkonge.
Mulig han ikke kommer helt over vannbasenget, men for den som vil opp og frem er det viktig å by på seg selv og det ville ikke være første gangen en toppblogger tryner skikkelig.
Min klare oppfordring til Allan er:

Gjør det! Gjør det! Gjenomfør det!!!

Jeg regner med at dere ble rimelig frustrerte i går da denne kjerringa ikke røpet hva hun hadde fått til middag men bare skrev uvesentlige innlegg om Kostnadsoverskridelser og Hvor mange boliger folk har.
Nå skal jeg ikke holde dere på pinebenken lenger. Jeg fikk servert en aldeles nydelig gryte fylt med grønnsaker, sopp, ris og masse smak. Siden det var Gamle Gubben Grå som hadde laget den var det selvsagt kjøtt i den. Men grønnsaker og sunne saker var helt klart det som dominerte. Ved siden av fikk jeg servert en nydelig humus. (Det er det det heter, sånn greie laget av kikerter og andre godsaker?) Ikke noe burgere, pommes-frittes eller annen usunn mat her, nei. Fastlegen kan puste lettet ut.
Ok, da så gikk jeg på en liten smell med litt ostepop sent i går kveld, men det var så seint at det kan umulig telle.

Jeg virkelig koste meg på jobb i går. Det er så godt å ha en jobb å gå til Samtidig ser jeg at jeg er ferdig med å drukne meg i arbeid. Det er godt å kunne dra fra jobb med senkede skuldre og ikke tenke jobb før det blir ny arbeidsdag.


Nå er det helg, og jeg skal kose meg med noen fridager. Og jeg klarer fint å kose meg uten å proppe i meg rømme-vafler og andre usunne saker. Har til og med suketter og ikke sukker i tekoppen, og har tenkt å ta resten av gårsdagens hummus på brødskiva til frokost.  Kommer med slike opplysninger i tilfelle fastlegen skulle slumpe til å lese bloggen. Man vet jo aldri hvem som kan slumpe til å klikke innom.

Jeg har ikke bestilt meg noen strikkepakke slik jeg skrev i et tidligere innlegg at jeg hadde planer om.  Har ikke helt funnet den rette genseren. Skal jeg legge masse arbeid i en genser må det være en som virkelig frister. En som har alt jeg ser etter. Den skal være lang nok til å gå godt under rumpa. Tenker meg 80 cm lengde, minst. Strikkes på ganske tykke pinner. Ikke under pinnetykkelse 6. Ikke ha for komplisert mønster og kunne fungere som påskegenser i solveggen på neste påskeskirenn. (Glem kyllinger og egg, genseren skal kunne brukes mer enn en drøy uke i året.) Er det noen som har ideer tar jeg gjerne i mot tips.
Eller kanskje jeg bare skulle satse på å gå Barndomsvenninna mi i næringa og begynne å strikke ullsokkene mine selv. Jeg ser jo haugevis av fristende sokkemønster her på blogg. Sokker er jo et litt mindre tidkrevende prosjekt.

Jeg har som sagt husarbeid som venter. Fremdeles ingen hast. En av tingene som står på lista mi er å gjøre grillen klar for sesongen, en annen er å lage BBQ-saus. Jeg har tatt maiskolber og annet snadder opp av fryseren. Sola skinner og himmelen er blå. Kanskje innledes grillsesongen i ettermiddag.

En annen ting som står på lista mi i dag, og som ikke er fult så lystbetont, er at jeg skal få vekk alt det visne ugraset på den plassen som liksom er tiltenkt det drivhuset vi visstnok har i garasjen.. I år skal det drivhuset opp! Og skal det skje må nok kjerringa ta grep. Ideen er at hvis jeg starter på prosjektet følger Gamle Gubben Grå opp og fullfører. Jeg håper at den taktikken skal fungere bedre enn masingen jeg har drevet med til nå.
Så i dag blir det fysisk aktivitet i tillegg til sunn mat på denne kjerringa. Ja. jeg skal og ha ansvaret for at Charlie Chihuahua får sine daglige lufteturer. Han har så smått begynt å mase inne på soverommet.

Tom helt der oppe på bloggtoppen har muligens en ide’ om å starte et nytt og sunnere liv han og. Ikke det at jeg mener han trenger det. Han har oppskrift på Taco-aubergine-pai på bloggen sin.
Ikke helt sånn desperat super-sunn. Men mulig den går under lav-karbo? Jeg ser at det som liksom er borte fra en vanlig fredags-taco slik den serveres i Drømmehuset er taco-lefser, nachochips, salat  og rømme når jeg skummer gjennom oppskriften. Når jeg leser oppskriften nøyere ser jeg at både nachochips og rømme er anbefalt som tilbehør. Altså er det bare salaten som mangler. Regner med at den og kan serveres som tilbehør.
Jo, denne oppskriften kunne nok gått helt hjem her i Drømmehuset.
Men i dag er altså planen grilling.

Nå må jeg nok ta Charlie Chihuahua med ut på tur. Gamle Gubben Grå er alt i gang med oppvasken jeg hoppet bukk over i går. På tide å logge av og starte dagen.

 

 

6 kommentarer
    1. Mange gode planer her hos deg. Du kan jo strikke en Skappel-genser. De er enkle, og pleier å være store og gode.
      Strikkes på tykke pinner. Nyt dagen og SVART kaffe.

    2. Fine planer du har for dagen. Svart kaffe må jeg ha i alle fall på morgenen. Strikking er gøy, vil helst ha litt tykke pinner. De tynne pinnene sliter jeg med. Nyt lørdagen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg