Diabetesdagen

Gamle Gubben Grå så denne overskriften på Dagbladet

Slik blir du kvitt Diabetes 2 uten medisiner.

Han kjøpte avisen, for min skyld og ba meg lese. Jeg fikk påvist Diabetes i fjor, og sliter med å justere blodsukkeret.  Kanskje fordi jeg ikke er så flink til å ta hensyn til hva jeg spiser. Jeg har kutta ut colaen, eller redusert den sterkt. Fra flere flasker om dagen til kun ei flaske i uka, kanskje mindre enn det.  Men det holder kanskje ikke?    Å kjøpe avisen, og be meg lese artikkelen er en kjærlighetserklæring.

Når jeg starter ål ese artikkelen blir jeg raskt skeptisk.  Ikke fordi de snakker om !Vektnedgang”  Jeg vet at det å gå ned i vekt ville ha positiv innvirkning på Diabetesen min.  Nei det som får skepsisen til å komme krypende oppover ryggraden er at han som uttaler seg kommer fra Fedon Lindberg klinikken,  Fedon er en fyr jeg alltid har hatt liten eller ingen tro på.
Men poenget er ikke pulverdietten, men vektreduksjonen.  Jeg kunne aldri leve på pulver.  Jeg ønsker nemlig å leve, ikke bare eksistere.  Derimot har jeg stor tro på kostholdsendring og vektreduksjon.  I dag har vi Søtpotetgryte til middag. I I går hadde vi søtpotetgrateng.  I går var det noen små biter bacon til gratengen.  Gryta i dag er helt uten kjøtt.  Det lukter deilig fra kjøkkenet. der Gamle Gubben Grå kokkelerer.  Jeg vet det tilsettes både store mengder hvitløk og karri.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg