Flink gubbe

Gamle Gubben Grå er liksom ikke den raskeste til å sette i gang med ting. Mens jeg gjerne setter i gang, nesten før ideen har blitt født i hodet mitt – og ofte lenge før den er skikkelig gjennomtenkt. Så mens en del av mine prosjekter ofte får preg av “hastverk er lastverk”, pleier Gamle Gubben Grå å levere solid arbeid. Ja, altså når han først kommer i gang.

Vi har lenge tenkt på å skifte gulvet i entreen.  Det var et slitent gulv da vi flyttet inn for snart 12 år siden. Det var masse som skulle pusses opp, og jeg kjøpte noen billige vinylfliser som ble limt på,  I løpet av de 12 årene har de både blitt falmet i trykket, og begynt å sprekke opp et par steder hvor slitasjen er stor.
Gamle Gubben Grå kjøpte laminatgulv for 3 kanskje 4 uker siden, og det har siden ligget i stua til akklimatisering  Det skulle ligge slik i minst 48 timer, sa Gubben..(Hadde selvsagt aldri skjedd hvis det var mitt prosjekt,,,)
Men 48 timer, ikke 48 dager, 48 uker, 48 måneder eller 48 år.
Merkelig nok har ikke jeg hatt ett eneste raserianfall over saken…

Så uten noe spesielt påtrykk fra meg, bare et par diskrete hint i går formiddag satte han plutselig i gang i går.
Å fjerne de vinylflisene var nok mer jobb enn han hadde forutsatt. Jeg hørte F. ordet opp til flere ganger.  Men det gikk til slutt, og da jeg kom hjem fra noen møter på Rådhuset, var han og Yngste Sønn godt i gang med gulvleggingen.

Det ble kvelden og vel så det før de ble ferdige, men så ble det gjort skikkelig og!
Superfornøyd kjerring smilte fornøyd da jeg skritta gjennom entreen i dag morges, ,
Dette ble så fint!!!

2 kommentarer
    1. Godt å bli ferdig med prosjekter, og når det blir så fint også da! Flink Gubbe og Yngste sønn!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg