Flytende frokost….

Man lærer utrolig mye av å følge med på disse toppbloggerne. Ta Isabell Raad som eksempel. Hun troner jo fremdeles på bloggtoppen. I dag skriver hun om “Floating Breakfast” flytende frokost. Jeg har aldri hørt om begrepet, men det er som hun sier helt klart veldig instagramvennlig.

Oppglødd viser jeg bildene til Gamle Gubben Grå som sitter halvtrøtt ved spisebordet med dagens første kaffekopp. “Vi må prøve sånn flytende frokost.” sier jeg ivrig. Og viser han bildene av Isabell Raad og frokostbrettet som flyter rundt i bassenget der nede i Bali. “Det ville helt klart gjort seg på bloggen min!”

Gamle Gubben Grå studerer bildene lenge og vell. Som jeg har skrevet før lurer jeg på om Gubben begynner å bli litt senil. Hvor lenge må man studere bilder av Isabell Raad i kledd bikini ute i et svømmebasseng sammen med et flytende frokostbrett med to tallerkener med speilegg, et par glass med juice og to kaffekopper for å catche poenget med flytende frokost?

Til slutt dytter han pc’n tilbake til meg “Vi har ikke noe badebasseng” sier han tørt. “Godt å vite” tenker jeg. “Da er det ikke et badebasseng gjemt i garasjen” (Les om garasjen vår her)  Samtidig er jeg litt oppgitt over at Gubben til tross for alle årene sammen med meg har så lite fantasi og imprivisasjonsevne. “Hva med det skogstjeærnet vi var ved i går” sier jeg. Positiv og løsningsorientert som alltid. “Eller vi kan ta frokosten nede på stranda når vi kjører gutta ut til Høvdingen” Jeg er blitt ivrig nå. “Vi bruker den gule balja på terrassen som brett!”

Gamle Gubben Grå studerer meg nøye. Han sa ikke noe. Guttene var klare for avreise. Jeg heftet meg ikke med å pakke ned frokost eller balje. Det var noe med blikket til Gubben…

Men sommeren er ennå ung. Kanskje blir det Floating Breakfast i løpet av sommeren… Ja hvis det å spise speilegg iført badedrakt midt ute i Steinsfjorden egentlig er noe å trakte etter…

6 kommentarer
    1. Han husket nok på turen i søla og blinkskuddet han fikk av kjerringa, så han så nok for seg et nytt, festlig blinkskudd.
      😁

    2. Hadde vært morsomt om du hadde fått til flytende frokoster.. he,he. Tenkte med mitt stille sinn når jeg leste innlegget at kanskje du kunne funnet oss ikke så berømte og litt interessante…… en dag i uken for eksempel… he,he. Og vi er det mange av….. men du tenker kanskje nå at vi ikke har flytende frokoster og slik og kanskje ikke gir noen klikk. Ønsker deg en fantastisk dag – her hos oss er det sol med en herlig nordavind…….

      1. Jeg leser ofte dere som liksom deler den nederste halvdelen av lista med meg. Mange flotte blogger som fortjener hvert klikk de kan få. Server jo der mange av de virkelig interessante bloggene er.

    3. Haha, jeg synes jeg ser dere rundt ei balje med speilegg, kaffe og juice i Steinsfjorden! Får håpe hele greia ikke seiler avgårde. Syntes det hørtes litt komplisert ut, – ikke minst å få det i seg. Må nok ta meg en tur innom Isabell Raad og studere dette nærmere.😁

    4. Hehe… jeg leste innlegget om flytende frokost jeg også..
      Syns du burde ta med balja og gamle gubben grå og rigge til en skikkelig frokost i Steinsfjorden. Det tror jeg blir et digg innlegg😁😁😁
      Ja en fin dag 😊

    5. Jeg er sikker på at du når bloggtoppen om du GJØR disse tingene som hun på toppen 😀 Med den vrien du forseslår. Folk kommer til å le seg fillete, og dele i øst og vest 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg