Forskjell på folk…

Sidevisningene fortsetter å rase, og jeg er nå nede på en 12. plass.

Martine Halvs, som troner øverst på bloggtoppen i dag skal øke staben sin og søker etter assisterende social media content creator.
Kanskje det er det jeg bør satse på. Ansette et team som kan hjelpe meg å få denne bloggen opp og frem. Ja hvem vet, med et helt team rundt meg kunne jeg jo spre meg på flere plattformer.

Men forrige måned kunne denne bloggeren fakturere for i underkant av en tusenlapp. Det var en god bloggmåned. Det er ikke hver måned jeg tjener så mye.
Når jeg så har trukket fra utgifter til inntekts ervervelse, altså det jeg betalte for den svindyre, men dog så sunne sjokoladen og mandelmelka,  ja da er vi nede i rundt 800 kroner.
Ikke mye å leve av, og enda mindre å lønne et helt team av. Jeg vil jo at folk jeg ansetter skal ha skikkelige lønns- og arbeidsforhold.

Stillingsstørrelsen passer meg i grunn. 10 til 20 timer i uka, og hvis vi tøyer begrepet litt bor jeg innenfor Stor-Oslo.  Eller, det er i det minste mange politikere her oppe som ønsker at Hønefoss skal bli en drabantby for Oslo.
Jeg har førerkort, er selvgående, mener selv at jeg er kreativ og når ryggen er på det vondeste er jeg rimelig fremoverlent.

Men….
Selv om jeg liker å jobbe i høyt tempo klarer ikke kroppen min for høyt tempo lenger.
Selv om jeg er rimelig god på foto, fikk idet minste mye skryt for bilde i dette innlegget, har jeg ikke snøring på videoinnhold og redigering.
Jeg behersker norsk utrolig bra, men jeg er ekstremt lite god i engelsk.
Jeg studerer ikke markedsføring, innholdsskapning på sosiale medier eller lignende fag
og jeg har heller ikke stor greie på, interesse for eller erfaring med make-up så jeg kommer nok ikke til å søke.

Spøk til side.
Jeg trenger en ny jobb, eller i det minste en ny inntektskilde.  Og når man er 55 år og ikke har arbeidshelse til å arbeide full stilling eller stillinger som er fysisk belastende er det ikke et hav av ledige stillinger man kan søke på.

I min situasjon har jeg to valg.  Enten innta en stakkars meg holdning, og sitte passiv å vente på at “noen” skal ordne opp, eller så må jeg ta grep og selv stake ut veien videre.
Det ligger i min natur å velge det siste alternativet.

I dag er det første mars. Første dagen i en ny måned.  Første dagen i en ny vår. Hva dette året vil bringe er det opp til meg å ¨være med å bestemme. I stedet for bare å drømme og fantasere er det på tide og ta grep – i dag. Jeg har sett andre bloggere skape seg et levebrød ved hjelp av bloggen. Jeg skal klare det samme.
Selv om jeg tviler på at det noen gang vil bli behov for å ansette en assisterende social media content creator.

13 kommentarer
    1. Se der ja. Ambisjonene sprudler som en vårbekk i mars. Ja, der i sør i alle fall. Jeg er imponert over dere bloggere som satser seriøst og engasjert på å få bloggen til å bli en god inntektskilde. Det mener jeg virkelig, og ønsker dere lykke til. Dere vil lykkes, det er jeg sikker på.

      Nå har jeg blogget i snart 7 år, men uten noen ambisjoner eller mål. Ren og pur hobby. Og i det siste, svært sporadisk. Siden gamlingen har blitt student. Nå har man faktisk fått forespørsel om å stille opp for min gamle arbeidsgiver også.

      Livet er artig, men mye glede blekner i en gal verden.

      Lykke til. 🤗

    2. Tror du kan tjene gode penger her inne jeg – gi jernet..
      Det er muligheter for dem som vil og ønsker tror jeg…Men må sette inn 5. giret kanskje!
      Tenke litt annerledes enn de yngre da de tjente gode penger..

    3. Det var da voldsomt til forfining hun der Halvorsen-dama har gjort i nevnte utlysning av den stillingstittel som på folkemunne kalles moderator til assistanse på sosiale medier, og da! Det var liksom ikke måte på ‘fine-schmeckeri’ heller, liksom *haha* 😀 😀

        1. Ja, det kan man trygt si! Jeg kan personlig skrive under på at det er ikke mye av det der fine-schmeckeriet å spore hos meg når jeg sitter her i ‘lock down -habitten’ og pøser ut innleggspromoteringer i de relevante FB -grupper *hahaha*

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg