I dag skjer det……

I dag skjer det nesten ingen verdens ting, og det føles så utrolig godt.  For i likhet med Kokkejævel der oppe på bloggtoppen er også jeg et hverdagsmenneske.  Eller hverdagsmenneske og hverdagsmenneske…  Det jeg mente er at jeg er ikke et slikt menneske som ønsker meg fart og spenning.  Jeg er ikke et slikt menneske som oppsøker ting som får adrenalinet til å bruse i årene.  Du finner ikke meg hengende i en paraglider, på en sprek motorsykkel eller i slalåmbakken for den sak skyld.  Det er sikkert mange som mener jeg lever et kjedelig liv.

Sannheten er at jeg gradvis begynner å komme tilbake til det livet jeg elsker, det livet jeg ønsker å leve.  Og jeg synes det er langt fra kjedelig. Jeg tror egentlig “boken om mitt liv” kunne være ganske interessant.  Kanskje ikke en thriller, men langt fra kjedelig. Jeg ble født hjertesyk, skjeløyd og med klumpfot, ble mobbet gjennom 12 års skolegang, Hadde en fantastisk studietid.  Fant Gamle Gubben Grå og kulturkrasja rett inn i Ullevål Hagenisseby. Fikk fem barn, tre levende og to døde, Arbeider i verdens beste jobb, og ikke minst vervet som tillitsvalgt som gir meg utfordringer om alt fra lønnsforhandlinger til personalsaker.  Politisk engasjement rusleturer med hundene og rolige stunder i kurvstolene på trammen. Kan livet  bli mer innholdsrikt?

I dag skjer det ikke mye spennende, og det er helt greit.  I dag er det lørdag og husarbeid-dag.  Få Drømmehuset sånn halvveis i vater før vi tar helga.  Spille “Alle mot en” med storfamilien på familiechatten. Ta et glass vin i kveld og lese innspillet noen har sendt til en sak som skal opp i Formannskapet.  En tvers i gjennom hyggelig dag. En slik dag jeg liker.

Så nå må jeg stikke. Vaskebøtta venter!

 

6 kommentarer
    1. Du har jammen hatt et innholdsrikt liv, og enda er det mye igjen av livet, som enda ikke er opplevd 🙂
      Viktigst er at man har det godt og sånn som man liker det. Da spiller det ikke noen rolle hva andre synes 🙂
      Nyt dagen og helga ♥

    2. Det er som de sier i reklamen: du angrer aldri på en husvask! Eller lørdagsvask, om du vil. Det blir en egen ro over livet etterpå. Den ble tatt i går her, nesten tatt. Resten tar jeg i dag, eller på mandag, eller når som helst. Det arbeidet løper ikke av gårde fra meg. Med unntak av hybelkaninene, da. Men de tok jeg altså i går.

      God helg til kjerringa og gubben og hele Hønefoss!

    3. Jeg er også et hverdagsmenneske, og liker å være det. 🙂 Små hverdagsøyeblikk gir stor glede 🙂 Sånn er det 🙂 I dag har jeg gått tur, og nytt vårværet 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg