Julepynta inngangsparti…..

Jeg er på 17. plass!!! Hører dere 17. plass!!!!  Bare noen få tusen klikk under Toppbloggeren langt der oppe på bloggtoppen.  Dette går veien dere!  Snart er det mitt navn som skinner langt der oppe og jeg tjener massevis av gryn, Rødt kommer til å gjøre et brakvalg og Bjørnar Moxnes blir statsminister. …..

Toppbloggeren ja, han har ikke evnet og fornyet seg og er fremdeles opptatt med Søndagsåpent  Så derfor tar jeg i dag for meg bloggeren som ligger på nummer 100. Det er Karianne Nesse.

Karianne Nesse sitt siste innlegg er fra 1.12 og viser et nydelig pyntet inngangsparti.  So dere leste i mitt innlegg fra 1. desember manglet vi litt før inngangspartiet på trammen vår var ferdig pyntet til jul.  Det har blitt litt bedre nå, men er langt fra ferdig.  Jeg gidder ikke gå ut i nattemørket og ta bilder av en halvferdig pyntet tram.

Men ser dere den fine nissen på bildet?  Den fikk jeg i julegave av Eldste Niese i fjor.  Dn er kjempefin og jeg virkelig elsker den.  I går tok Gamle Gubben Grå og plasserte den ute på trammen under smijernslykta so henger i den gamle smijernslampa.
Dette oppdaget jeg i går kveld da jeg skulle slippe Charlie Chihuahua ut i hagen..
Charlie, den fryktløse Chihuahuaen oppdaget også nissen som sto der ute på trammen.  Han reiste bust, knurret og begynte å bjeffe iltert.  Denne fyren der ute på trammen hadde han lite til overs for.
Vel, han turte til slutt å gå ut i hagen, men han gikk i en stor bue rundt nissen.

Men tilbake til Karianne Nesse og hennes inngangsparti.
Jeg er rimelig hekta på interiør  og det er ikke få interiørblader jeg blar meg gjennom i løpet av ett år.  Lykke er når jeg får tak i en bunke med interiørblader på loppemarked, bruktbutikker eller på Finn.no. Da er jeg i lykkeland i flere timer! Blar meg gjennom bladene, klipper ut gode ideer og setter i permen min og virkelig storkoser meg. Lykke!

Men nå snakker jeg meg bort igjen.
Det var inngangspartiet til Karianne Nesse. Det er nydelig; men jeg har sett mange inngangspartier som ligner.  En kjapp tur til nærmeste plantesenter, ferdige sypresser i dyre dommer, ett par lyslenker noen vedkubber og en nisse så er mye gjort.

Men når jeg leser teksten ser jeg at  de flotte kjegletrærne er ikke kjøpt i et fancy kjøpesenter til flere hundre kroner stykke.  De har Karianne laget selv av einekvister hun har hentet ute i skogen. Imponerende!!!
Jeg klikker meg inn på lenken Karianne deler til innlegget sitt i fjor hvor hun viser hvordan hun lager disse trærne. Den kan dere finne her.
Nå har jeg enda en ting jeg har lyst til å lage før jul.  De er jo nydelige!!!

Jeg har vært innom bloggen til Karianne før. Jeg vet at den fine hylla på trammen hennes også er hjemmelaget, selv om den ligner de du finner på mange fancy interiørbutikker.  En flott blogg å følge hvis du er hekta på interiør, men i likhet med meg ikke er stinn av gryn
Ha en fin førjulsdag!

8 kommentarer

Siste innlegg