Kanskje ikke så lurt…..

I innlegget Vi må finne på noe….. i går “kjeftet” jeg som vanlig litt om innholdet til det sisteinnlegget til de bloggerne som lå over meg på bloggtoppen.  Jeg sa vi måtte skjerpe oss. Jeg hadde en plan for hvordan jeg og min blogg skulle stige i gradene, men så kom Statsministeren og Han i boden   og ødela alt sammen.

Statsministeren fordi han fikk meg til å løpe ut og nyte livet… Det føltes bare så utrolig godt å glemme meteren og munnbind. Han i boden fordi han stjal ideen min. Jeg hadde nemlig tenkt å vise interiørbilder fra et hjem hvor det bor folk. Den ideen stakk han av med.

Jeg klager ikke. Innleggene mine fikk opp antall sidevisninger betraktelig. Det var bare det at flere av toppbloggere to meg på ordet, skjerpet seg i forhold til innhold, og fikk på den måten en stigning i sidevisninger de og. Så – jeg er fremdeles på plass nummer 13. *sukk*

Når jeg sier at toppbloggerne har skjerpet seg gjelder det selvsagt ikke alle.
Stine Skoli, Doc og Dask, Ida Wulff og Mat fra bunnen har ikke kommet med noe nytt innlegg i det hele tatt. Det er 33% av bloggerne som ligger over meg på lista.  Dessverre tror ikke jeg Kjerringtanker vil stige noe særlig på lista hvis jeg ikke fornyet meg.

Ikke synes jeg det er så spennende å lese om folk som handler puter når de har kjøpestopp, reklameinnlegg med shoppingtips, lavkarbo kaketips eller at det er salgsrekord i en butikk oppe i Alta.  Er ikke dette innlegg som liksom hørte bloggingens gullalder til?  Er det ikke litt mye 2019-isch? Skulle vi ikke liksom skape en ny storhetstid her inne med varierte og spennende innlegg tilpasset en voksen og kjøpekraftig lesergruppe?

Det er altså bare fire av bloggerne over meg på lista som i følge mine kriterier fortjener hederlig omtale.
Så er jeg klar over at vi mennesker er forskjellige, og at det at ikke alle innleggene fenger meg er det som gjør at blogg er et variert og lesverdig fora.  Jeg tror alle vil finne noe som faller i smak.

Men tilbake til de fire.
Mors middag har gått tur rundt et vann. Jeg antar av teksten at det er på Bergenskanten.  Det ser ut som en fin tur jeg gjerne kunne ha gått, men det er kanskje litt langt selv for meg og reise til Bergen for å gå en fire kilometers tur?  Likevel inspirerer det meg til å tenke at det fort kan bli et innlegg om turgåing fra meg og. Jeg mener Gamle Gubben Grå og jeg har nok ei hengebru vi har tenkt å utforske.

Han i boden var virkelig produktiv i går. I tillegg til å vise interiørbilder av et hjem hvor det helt tydelig bor mennesker og ikke utstillingsdukker har han og et kostelig innlegg om hvordan han skremmer kona. (Ja og et par innlegg til).
Jeg leker litt med tanken på å på en eller annen måte skremme livskiten  ut av Gamle Gubben Grå. Jeg synes jo slikt er ustyrtelig moro.
Det synes ikke Gamle Gubben Grå. Så kanskje det er like greit å slå fra seg den tanken. Jeg mener det er Morsdag i dag og Valentinsdag i morgen. Kanskje jeg bør oppføre meg litt pent og være grei og voksen kjerring…
Ved nærmere ettertanke er det vel ungene som skal sette pris på meg på morsdagen. Jeg har vel nevnt relativt mange ganger at jeg ikke er moren til Gamle Gubben Grå hver gang han oppfører seg som en litt gammel tenåring og tror husarbeidet er mitt ansvar.
Skulle han glimte til å gjøre noe ut av Valentinsdag i morgen kommer jeg til å bli lettere sjokkskadet. Så jeg løper vel ingen direkte stor risiko for annet og totalt å ødelegge humøret hans i dag med litt moro i heimen.
Ødelegge hans humør for å bedre mitt… Kjenner jeg må tenke litt på den.

Vibbedille har sittet inne på hobbyrommet sitt og lekt seg med perler igjen. Resultatet har blitt en apekatt.  En helt nydelig apekatt med de store, søte øynene som kjennetegner perleriene til Anja Takacs. Jeg har perlet to ugler fra den designeren. De hang ute på leveggen på terrassen før den forsvant i et vindkast.  Kanskje jeg burde få de opp på veggen ved trammen?

Den siste bloggen jeg vil nevne er Mamma på hjul- Hennes siste innlegg er ren poesi.

Inspirert av toppbloggerne er jeg klar til å møte dagen. Det eneste jeg sitter og lurer litt på nå er om jeg skal skremme Gamle Gubben Grå før han får varmet rundstykker til søndagsfrokosten eller om det muligens lønner seg å vente….

9 kommentarer
    1. Hei.
      Jeg synes du har kjempefine innlegg, alltid gøy å stikke innom bloggen din! 🙂
      Hvis du mangler inspirasjon, kan du alltids stikke innom miniblogg en tur. Det er riktignok ingen toppbloggere der, men mange som har fine og viktige ting på hjertet dèt er det, sånn innimellom i alle fall… 🙂
      Ønsker deg en fin søndag og morsdag.

    2. Tusen takk, for glitrende fin omtale av mine skriverier. Eg e altfor lite flink te å legga igjen både svar på mine egne innlegg, samt kommentera hos andre … Heilt klart et område eg kan forbedre meg på … Men, så va det denna tiden som e tilgjengelig da … Mens man løper fra det eina til det andra, i hverdagslivets strabasiøse ferd mot evigheten … Man får aldri nok tid, te alt man ønske eller har lyst å gjør … Men igjen … Tusen takk 😀😀👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg