Kjerringa nå også som kunsthandler…

Reklame | Har krysset av for reklame siden jeg har brukt formuleringen "til salgs"

Ukjent nummer! Jeg svarer ikke på ukjente numre. I det minste ikke når jeg har ferie. Vil folk meg noe får de sende en melding eller legge igjen beskjed på svareren.

Men denne telefonringeren ga seg ikke så raskt. To ganger ringte han med få minutters mellomrom, OG han la igjen melding på svareren.

Meldingen var fra en ukjent mannsstemme. Han sa hva han het og hvor han bodde uten at det demret noe for meg. Så spurte han om reproduksjonen av “De ensomme gamle” fremdeles var til salgs….

Jeg har et slikt bilde. Men jeg kan ikke huske at jeg har lagt det ut til salgs….  Jeg sjekket mine finn.anonser. Både de inaktive og de historiske. Men ble like klok.

Jeg stirret opp på bildet på stueveggen. Bildet er et fretexfunn. Kjøpte det fordi jeg likte ramma, og fordi en variant av denne kjente reproduksjonen hadde hengt over kjøleskapet på kjøkkenet til min bestefar. Litt sentimental den dagen på Fretex.

I ettertid har jeg noen ganger vært usikker  på om jeg ville beholde bildet. “De ensomme gamle” . Vi har vel alle noen ensomme gamle vi i en travel hverdag kan ha dårlig samvittighet for å besøke for lite.

Jeg tok kontakt med fyren. En  eldre mann som ønsket å gi bilde i fødselsdager til sin kone. Det betød mye for han å få tak i denne reproduksjonen. Så vi ble enige om pris. Bildet ble pakket behørig inn og er nå på vei til din nye eier et annet sted.

Og jeg, jeg må en tur på Fretex å kjøpe ny kunst.

Skulle du kjære leser se noe på bildene her på bloggen du kunne bære interessert i, så skrik ut. Men Gamle Gubben Grå er ikke til salgs.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg