Mat og ishockey…..

Før, da de såkalte rosa-bloggerne herjet skapte de storm i media. De var usunne forbilder med et alt for stort fokus på kropp. De var levende reklameplakater for Botox og operasjoner av alt fra pupper til lår. Plastic fantastic.

Litt usikker på om dagens toppbloggere er så mye bedre forbilder.  For det virker som omtrent det eneste de tenker på er mat. Og det lenge før han som har stått opp  fra de døde har begynt å reklamere for nettbutikk og julesalg. Av de 12 bloggerne over meg på toppbloggerlista skriver 8 stykker om mat! Riktignok skriver en av de åtte om vask av bad og tur på kino og, men ellers går det i å stappe i seg mat. Løvbiff, gammel barnemat, viltsaus, chiagrøt, kyllinklubber, pølser, ukemeny og oreokake. Alt i en salig blanding. En kan i grunn bli kvalm av mindre.
Hvis noen lurte hadde vi vårruller med ris til middag i går, selv om jeg ikke helt forstår hvorfor det skulle være av almen interesse å vite det.

Av de fire som ikke har skrevet om mat så vekker selvsagt Vivian,Mamma på hjul , sitt innlegg følelser og setter i gang noen refleksjoner. Uten at jeg ønsker å utbrodere de noe mer her. Vibbedille diller som vanlig rundt på hobbyrommet sitt med noen perler og Monica skjønner jeg ikke helt hva skriver om. Eller jeg skjønner jo hva hun skriver. Hun har en rolig onsdag som likevel ikke er rolig eller noe slikt.

Det mest interessante innlegget på bloggtoppen i dag er innlegget til Geriatriks.   Litt rart i grunn, siden jeg overhode ikke er interessert i ishockey. Ja, for det Geriatriks stort sett skriver om er ishockey, og hans siste innlegg er intet unntak.

Jeg har overhode ikke greie på ishockey. I min ungdom var jeg sammen med en som var helt sportsgal, ja som tilskuer da. Han trente ikke så mye og drev overhode ikke med sport selv. Men vinteren 88/89 (?) da så jeg samtlige kamper i ishockey VM på TV sammen med denne fyren. Og ja, jeg lot som om jeg var like interessert som det han og kammeratene var.  Egentlig hadde jeg fått mer en nok lenge før vi kom til finalekampen. Og den kampen virket det som om aldri tok slutt. Da de startet tredje periode (eller omgang, aner ikke hva det heter) og jeg utbryter. “Hvorfor er det tre omganger? Var de ikke ferdige? Det trengs da ikke ekstraomganger her?!”
Det ble stille i stua for å si det slik – alle gutta så på meg som om jeg skulle ha kommet fra en annen planet og kjæresten var sur resten av kvelden.

Det overrasker meg når jeg leser Geriatriks sitt innlegg at Ringerike i går spilte en bunnstridskamp mot Grûner. Hey, Ringerike. Vi skal ikke ha noen bunnstrid her, vi skal jo opp og frem! Vi har jo akkurat vedtatt utbygging av ishallen.
Uten at jeg har så mye greie på det går jeg ut fra at det er relativt tidlig i sesongen og at mye kan skje ennå. Sesongen, ligaen eller hva det nå heter i Ishockey går vel liksom gjennom vintersesongen? Vi er i oktober nå, hatt to frostnetter her på Vågård. Og selv om jeg vet at ishockey spilles innendørs så tror jeg at sesongen likevel følger de sesongene de liksom tradisjonelt hører til. Ishockey på vinteren, fotball på sommeren.

Hvis Rådmannens små hint i forrige kommunestyremøte betyr at jeg når budsjettet skal behandles i desember må velge mellom å skru av strømmen til ishallen (eller slutte og lage kunstis da) eller varmen under den grønne gressplena på fotballbanen på AKA arena, er valget lett. Jeg vil heller ha is i is ishallen på vinteren enn en grønn plen for fotball i 20 minus og nysnø.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg