Silikon i rumpa….


Jeg har aldri vurdert silikon i rumpa.  Rumpa mi er stor nok som den er.  Ikke har jeg noe med hva andre folk måtte ønske å sprøyte inn i rumpa eller andre steder, så dette er ikke et innlegg for å fortelle alle hvor idiotisk det er å operere på kroppen sin for å bli seende mer eller mindre ut som en Barbiedukke, plastic fantastic.  Jeg vet jeg ville snakke til døve ører.  Hvem bryr seg vel om hva ei halvgammel feit kjerring på 50 + måtte mene om skjønnhet og kropp?

Jeg bare ønsker at alle som vurderer å få seg en Brasiliansk rumpe leser denne artikkelen i  Aftenposten.

Silikon i rumpa kan føre til kreft

Det har lenge vært kjent at brystimplantat av silikon kan føre til utvikling av kreft. Det er kreftformen ALCL (anaplastisk storcellet lymfom) som oppstår i en kapsel med hud som kroppen naturlig danner rundt silikonimplantatet.  Over 600 pasienter har fått diagnosen BIA-ALCL  som står for “Breath implant assiciated anaplastisk storcellet lymfom”
Nå ha man og fått det første tilfellet av GIA-ALCL “Gluteal implant-associatedantiplastisk storcellet lymfom”
Gluteal er liksom et fint navn på rumpemuskelen.

Jeg sier ikke at du får kreft hvis du sprøyter silikon i rumpemuskelen.  Jeg sier bare at denne typen kreft får du helt sikkert ikke hvis du ikke sprøyter silikon i rumpa, så hvorfor ta sjansen?

2 kommentarer
    1. Dette innlegget burde stått på førstesiden både her og der. Jeg har ikke hørt at man kan få kreft av silikoninnsprøytninger, men så har jeg ingenting innsprøytet heller så kanskje derfor jeg ikke har fått det med meg… Det er i alle fall veldig viktig informasjon!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg