Sur kjerring……

Er det noe som irriterer denne kjerringa så er det at ting ikke går helt som planlagt.  Da surner jeg fort.

I dag for eksempel. Da Gamle Gubben Grå endelig var kommet seg opp og i gang, fortalte jeg han at jeg hadde lyst til at han og jeg skulle ta en tur til Oslo i dag. Spise ute og få med oss midnattsmessen i Oslo Domkirke. Det hørtes ut som fyren ikke hadde så mye i mot den planen.  Jeg så og at det da hadde vært fint om han barberte seg, tok en dusj og tok på seg klær som passet to en tur til Hovedstaden, uten at jeg hørte store motforestillinger mot det heller.

Jeg tok med meg hundene og luftet de en tur, og dro så til Kiwi for å handle inn for resten av påsken. Og ja, jeg forteller hvor drar.

Da jeg kom hjem fra Kiwi var Gubben fordufta. Ikke en lapp eller en beskjed om hvor han var. Jeg trodde vi hadde en avtale. Hvis han ikke er enig i mine planer kan han vel bare ta diskusjonen  ikke jatte med og stikke av. Han har levd sammen med meg i snart 30 år. Han veit jeg blir sur – egentlig skuffet.

Etter en times tid er han ennå ikke kommet.  Da sender Yngste Sønn melding. “Kan du hente meg på Meny?”  Yngste Sønn har vært på orrhaneleik med Eldste Fetter. Og selvsagt kaster Mamma seg i bilen. Kjører til Meny og venter… Endelig kommer de to guttene.

Yngste Sønn skal handle for Høvdingen. Så da blir det å vente en stund til mens Sønn handler.

Så kjører vi varene ut til Høvdingen.  Sitter der på trammen og slår av en prat før vi setter snuten hjemover.

Hjemme møter Gamle Gubben Grå meg smilende i døra. Like ubarbert. Har laget seg et brett med bolle, cola askebeger og røykpakke  Boka er sikjer ikke langt unna. Han jar tatt ned putene og ordna terrassen for sommeren. Såre fornøyd med seg selv. Klokka et straks 15.30.

Jeg låser meg inne på do, lenge. Kan ikke være tordensky ute på terrassen når hele boligfeltet er ute. Helligdagsfred.

 

4 kommentarer
    1. Du kunne bare eksplodert. Ikke helligdagsfred påskeaften før etter kl 17 eller noe slikt. 😎

      Jeg har passet og luftet hund og meg selv i dag. Nå er den hentet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg