Vond rygg og utferdstrang

I går hadde jeg mer enn nok med meg selv og ryggen min og holdt meg langt unna tastatur og blogg etter morgeninnlegget. Vil jo ikke fremstå som en som klager, og i går var det stakkars, stakkars meg. Nei la meg kaste meg over toppbloggerne før jeg synker ned i selvmedlidenhet. Jeg synes nemlig skikkelig synd på meg selv nå. Det er ikke bra. Jeg tror man kan “tenke seg syk”, altså at ryggen blir vondere jo mer jeg fokuserer på at den er vond. Tanken min er da at jeg og kan “tenke meg frisk” ved å fokusere på alt mulig annet enn ryggsmerter. Jeg har smurt på Voltarol og tatt et par piller. Det får holde.

Toppbloggerne ja. Det er mye vær i nord og vest. Det har blåst bra her og i natt. Ja til å være på østlandet. Mildværet kom i går, snøen smeltet så vi hørte det klukke og renne med smeltevann. I går kveld da Yngste Sønn kom fra jobb regnet det. Mulig det er glatt ute i dag? Nattefrost på smeltevann og regn kan fort bli glatt.

Væromslag! Der har vi det! Det er sikkert derfor ryggen er så vond. Blir nok bra hvis vi får det høytrykket jeg har hørt de melder om. I løpet av dagen er jeg nok sprek som en gyngehest igjen.

Jeg klarer å blogge. Knotte ned noen ord, og holder ikke bare bloggen kunstig i live. Der det er liv er det håp har jeg hørt. Dette går nok den rette veien.

I dag er det Gamle Gubben Grå som skal lage middag. Blomkålsuppe. Det er kanskje ikke min yndlingssuppe, men jeg liker å bli servert. Og når middagen er overlatt til Gubben vet jeg det blir bra.

Tar med et matbilde jeg. Ikke akkurat blomkålsuppe, men mer for å illustrere at det fremdeles er nok av ukesmenyer på bloggtoppen.

Mens jeg i går syntes bloggtopplista hadde en mengde bra innlegg er jeg ikke like positiv i dag. Nei, det har ikke noe med ryggen min å gjøre. Jeg hadde enda mer vondt i ryggen i går. Jeg mener at når folk skriver om MGP finalen i forrige uke, ja så er det liksom gammelt nytt. Det innlegget burde ha kommet for mange dager siden. For eksempel på søndag. Da hadde du vært dagsaktuell. Nå er MGP for lengst over.

Hva hadde bloggtopplista vært uten strikketøy og mat? Og slal man vise frem genseren en har strikket må en jo illustrere det med 10 bilder av seg selv I den genseren samt 6 bilder av genseren uten modell inni. Merker meg og at det ikke er noen bilder med strikketøy under arbeid….

Og så var det nok en ukemeny. Sukk.

Tror kanskje jeg hadde hatt gått av å oppleve noe annet enn Drømmehuset og Hønefoss snart. Pakket kofferten, tatt med meg Gamle Gubben Grå og dratt av sted. I det minste en dagstur. Vi hadde noen slike turer i fjor. Til Bøkeskogen og til Halden. Lette etter våren. Det skal ikke så mye til…. Leker litt med tanken. Men kanskje vente til jeg ser at ryggen er bedre. I går hadde den ikke holdt til stort mer enn å sitte i bilen  og knapt det. Kanskje ikke sette meg større mål enn å få tatt en dusj, og handle mat. Vi får se.

Ser på turbilde og leser turbeskrivelse inne hos Vibbedille.  Jegtror ikke akkurat den turen hadde vært noe for meg nå. Den skråningen tror jeg ikke hadde vært noe hverken for knærne, ankelen og ryggen min. Men det kunne friste med en gåtur et annet sted enn her på feltet. Lurer virkelig på hvor glatt det er rundt om kring.  Og hvor god ryggen egentlig er. Virker fin nå, men er jo relativt “dopa”. Ei god venninne sa en gang at det var greit å ha en dag å komme seg på innimellom når ryggen er vrang. Jeg pleide å være borte fra jobb de dagene jeg knapt klarte å gå. Så fort jeg gikk sånn noenlunde var jeg på plass på jobb igjen. Så kanskje jeg ikke skulle legge ut på den store ekspedisjonen akkurat i dag?

Godt å lese at Doc og Dask har det litt på samme måte. Hun føler og at det gror mose på henne. I grunn dekkende beskrivelse for hvordan jeg føler det og. Felles skjebne gir trøst.

Nei nå må jeg slutte å synes synd på meg selv. Det finnes folk som har det langt verre enn meg!

Og helt på toppen av bloggtoppen troner et innlegg om fiskesuppe…. For ei suppe, spør du meg.

 

 

 

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Kan dere ikke gjøre som Bunny, bytte dagene. I dag er det lørdag og i morgen fredag.
      Så. da drar dere på en date, kjører et stykke og tar en kaffelatte….litt lenger unna enn senteret på Hønefoss.

    2. God bedring! Vet omtrent hvor inderlig lei en kan bli sin egen stue når skrotten låser en fast og utfluktene består av en og annen tur i kjøleskapet eller på do! “Om ikke annet, så gå deg en tur rundt huset!, har leger sagt til meg.

      1. Jeg var ute av huset både mandag, tirsdag og onsdag. Så det var bare i går jeg holdt meg helt inne. Men jeg har vært litt mye inne i år. Har liksom ikke vært i form. Det gjør noe med psyken, og jeg merker at jeg psyken meg litt ned for tiden. Det må jeg snu.

    3. Du har min største medfølelse. Krangla med prolaps i fjor og det sitter i minnet. Derfor gjør jeg trening som minsker på ryggsmerter og benskjørhet. I går gikk jeg en del, i dag blir det litt trening innendørs. God bedring.

      1. Jeg hadde et skikkelig prolaps for en del år siden. I går var jeg redd for at jeg var der igjen. Jeg klarte knapt å snu meg eller reise meg opp. Smertene kom ved hver minste bevegelse og jeg kaldsvetta. Tanken på et nytt prolaps er nesten være enn tanken på mer titan. Så da psyken jeg meg skikkelig ned i går og syntes utrolig synd på meg selv
        Jeg har en følelse av at ryggen kanskje er ekstra kranglete for tiden fordi jeg har vært inaktiv. Jeg må komme i gang med å bevege meg. Er ute i dag. Så langt relativt greit.

    4. Dårlig vær virket på kroppen min og jeg måtta ta sterke smertestillende tabletter i dag.
      Man prøver jo å være litt virksom til tross for smertene.
      God bedring til deg. Og ja, jeg gleder meg til våren hvor jeg og min mann kan kjøre noen turer også:)

    5. Før i tida sa man jo at man kjente det på gikta når det ble væromslag, så det kan jo hende at ryggen din også gjør det.👌🏻
      Ryggverk er noe herk! Ferdig snakka!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg