Kald graut og ukemenyer

Var vel litt tøff i trynet i går. Skrøt på meg toppbloggerstatus bare fordi jeg hadde vært på 10. plass på bloggtopplista et par dager. Det straffer seg. I dag er jeg nede på en 12. plass. Det er selvsagt min egen feil. Jeg mener, når man skriver om noe så lite viktig som våpenstøtte eller ikke til Ukraina, ja da har man bare seg selv å takke.

Jeg burde jo selvsagt gjort som andre ordentlige toppbloggere. Blogget om mat for eksempel. Jeg ser det gir klikk. Så i stedet for å skrive om våpen og krig burde jeg skrevet om graut. Kald graut.

Eller bare latt være å blogge. Selv det gir flere klikk enn mine to innlegg i går. Gamle innlegg om fuskepels og kunstig skinn er det som teller. Bloggleserer vil ha glamour og luksus, og altså kald graut.

Gamle innlegg om slanking, nærmere bestemt garnslanking gir og flere klikk enn min blogg. Så langt virker det som om det som gir flest klikk er å ikke blogge, ikke fornye seg. En farlig trend for hele blogg.no spør du meg. Nei da synes jeg det å blogge om kald graut er en bedre ide’. (Selv om jeg egentlig ikke er så begeistret for graut.)
En hel ukemeny virker som en bedre ide’, selv om det innlegget er også er flere dager gammelt.

Jeg må helt opp på 7. plass til Doc & Dask før det begynner å skje noe. Før det kommer noe annet nytt enn kald graut.
De vasker og gjør klar bobil.  Mat, mote, håndarbeid og vasking. Det er slikt man blogger om. Ikke politikk. Når skal jeg egentlig lære?

Det er visst ikke bare jeg som er skuffet over egen innsats. Litt trøst at vi er flere. La oss håpe vi begge er mer fornøyd med egen innsats når kvelden kommer.

Hvor mange påskelam trenger du? spør Vibbedille. Svaret mitt på det spørsmålet er at det holder langt med et lår – og rikelig med rosmarin og hvitløk.
Nå er Vibbedille opptatt av heklede lam, jeg tenker i god toppbloggerånd mer på mat.
Og vips er vi fremme ved neste ukemeny.

Jeg ser toppbloggere kommer med tips til gode serier man kan kose seg med. For tiden er også denne kjerringa hekta på en serie. Det er Drømmeslottet på NRK.  Et britisk par kjøper et forfallent slott i Frankrike og pusser opp det.  Anbefales på det sterkeste, selv for de som overhode ikke har planer om oppussing. Du blir glad i paret, som vi følger gjennom flere år. Det tar tid å pusse opp et fire etasje stort nedslitt slott. Ikke har de det største budsjettet heller, så ting må tas over tid.

Helt på topp troner et to dager gammelt innlegg. I det finner du bloggtoppens tredje ukemeny denne dagen. Eller muligens det er flere. Jeg har som sagt bare sjekka de 11 bloggene som ligger over meg på bloggtopplista.
Jeg sjekker litt nedover på lista litt på måfå, og finner at det i det minste er en fjerde ukemeny på bloggtopplista, bare litt lenger ned. Mulig det er noen flere jeg har oversett.

Ukemenyer og kald graut….
I dag skal vi etter planen ha Pizza med søtpotet, chèvre og rosmarinolje. Det tviler jeg på at kommer til å skje. Det er Gamle Gubben Grå som skal lage middag. Han er ikke spesielt glad i verken vegetarmiddager eller søtpotet.

 

 

10 kommentarer
      1. Vil ikke bruke ordet hets, heller konstruktiv kritikk mot brudd på FN’s Barnekonvensjon artikkel 4. Alle barn har rett på privatliv. Det var for en tid tilbake mye diskusjon om dette med å blottlegge mindreårige på blogg for egen vinning og klikk. Det var sågar bloggere som gikk ut på egen blogg og sa unnskyld, jeg gikk forlangt. Det denne debatten har ført til, tror jeg, at den har hatt en preventiv virkning til det beste for barna.
        En annen sak var vel også dette med stadige brudd på Blogg.no’s retningslinjer manglende merking av reklame.
        En tredje sak er konstruktiv kritikk mot bloggere som bedriver Stokastisk Terrorisme mot grupper av mennesker. Noe som er direkte livsfarlig, verste eksempel på det er 22. Juli. Hele konseptet til barnemorderen var klippet og limt fra nettet.
        Hva er Stokastisk Terrorisme. Det kan vi google eller lese filosofbloggeren Apecalypso’s tanker om begrepet.

    1. Det har du mer enn rett i . det er så langt fra virkeligheten vi kan komme. Prøvde å skille med å skrive bloggere i flertall.

    2. Takk for tips om Drømmeslottet! Liker sånne program så det ser jeg nå på! Modig av paret, men de har mye jobb! Vil tro at det blir skikkelig flott👍🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg