Adventskalendere

Vi er helt i starten av oktober, og det bloggere er opptatt av er adventskalendere!  Og som vanlig når en trend brer om seg på nett er det Solliv   som starter trenden.

Noen av dere stusser kanskje på ar jeg begynner innlegget med å skrive om Solliv. Hun ligger ikke over meg på bloggtopplista.  Og nei, jeg har ikke tenkt å kommentere alle bloggene fra nummer 36 og oppover. Men æres den som æres bør! Solliv skrev et innlegg om Mummi- julekalender i går ettermiddag, og bare få timer senere postet Doc og Dask sitt innlegg om adventskalendere som bragte den bloggen opp på en 7. plass.

Når jeg går gjennom adventskalender omtalene til Doc og Dask forstår jeg at det finnes mye kreativt der ute  og at i år tror jeg at jeg må sjekke ut utvalget. Her er jo alt fra Mummitroll til veterantraktorer som byggesett.

Ja, jeg hoppet over Stine Skoli. Men det kan jo alltids være en ide til julekalender å spraymale 24 hvitevarer i adventstiden. En julekalender kan være så mangt.

Et annet tips til julekalender og samtidig støtter du en god sak er tenna til Vibbedille.  Dere vet at hun selger armebånd for å få råd til nye tenner til jul. Hva med å kjøpe 24 armbånd?

Mat fra bunnen har ikke kommet med noe nytt. Dagens rett på ukemenyen er asiatisk gryte. Det blir ikke det til middag for meg. Jeg vil ha biff! Skal hjem i helga, og Gamle Gubben Grå har lovet å lage middag hvis jeg handler inn.  Biff og rødvin. Jeg fortjener det I kveld.

Monica Vederhus rydder og ordner i drømmehjemmet sitt. Jeg håper det ser ut omtrent som når jeg dro i Drømmehuset vårt. Vel husarbeid får vente til i morgen. I kveld skal jeg bare kose meg.

Ida Wulff har, tro det eller ei, kommet med innlegg to dager på rad!

Det siste er et innlegg om amming, og babyer som får tenner.

På De to områdene føler jeg at kunnskapen min er litt rusten. Så her er det klokest å holde kjeft.

Mamma på hjul kan senke skuldrene i dag. Kontrollen på sykehuset i går viste at hun er stabil! Jeg blir så letta.  Nå skal hun og få medisin som hun vet er medisin.  Det er grunn til å tro at det vil bidra til at hun holder seg stabil, og kanskje og kan merke en ørliten forbedring.

Jeg tror Vivian og familien hennes har fått den beste nyheten de kunne få lenge rør vi andre kan åpne første luke i adventskalenderen.

Da er det bare Kokkejævel igjen. Han lurer på om hvorfor det er vi feite folka som har de beste slanketipsene. Jeg har ikke svar på det, men Kokken, du kan få et slanketips av meg og. Jeg er feit, har vært veldig nær den vekta du har nå men ligger nå rundt 20 kilo under deg. Altså er jeg feit, og i følge dine egne teorier en som kommer med de beste rådene. Hvis du skal ha adventskalender; ikke gå for øl-kalender. Heller ikke sjokoladekalender eller andre kalendere du puttet i munnen.

Og et lite siste tips, hva med Kokkejævels egen adventskalender? 24 ting fra nettbutikken i en kalender? Burde selge bra .. Du behøver jo ikke ha 24 reinhjerter, men litt krydder, te, såpe hva vet jeg. Du finner sikkert på noe.

(Sånn, der fikk han noe annet å tenke på en å spise. Og tankevirksomhet er halve slankekuren har jeg hørt.)

 

9 kommentarer
    1. Eneste julekalender for meg er Flaxkalenderen. Holder spenningen oppe gjennom julestria. God helg og kos deg med biff og rødvin det har du fortjent.

    2. Jeg har som regel ikke adventskalender selv. Men jeg hadde som du kanskje husker julekalender på bloggen, for andre. Det var veldig moro, og veldig krevende 🙂 Orker ikke det mer tror jeg. Jeg hadde bedre tid etter jobb før synes jeg. Eller jeg hadde mer energi heter det kanskje 😛 Nå er jeg TOM etter jobb. Så det får bli annet jule-greier. Kanskje jeg skal kjøpe min egen i år. Eller kanskje jeg kan ha kalender på blogg UTEN rotter og lange fortellinger, men noe annet. 24 kjoler f eks… Det gjorde at jeg kom på: Mulig jeg må shoppe noen nye kjoler 😀

      1. Jeg husker kalenderen din Forstår at det var mye jobb. Men en kjolebilde hver dag i desember det hadde vært en fin kalender det og
        PS jeg tror ikke du behøver å kjøpe 24 kjoler….

    3. det er vel helt naturlig at feite folk har de beste tipsene til slanking – vi har jo prøvd alt som er 😉

      1. Men de hjelper jo ikke, det er jo derfor vi fortsatt er feite. Eneste som hjelper er å spise mindre og røre seg mer. Med andre ord forbruke flere kalorier enn vi dytter i oss. Så enkelt, men akk så vanskelig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg