Drømmehuset pyntet til påske

I dag ble påskepynten funnet frem og plassert. Påskehøna pleier å sitte i en av kurvstolene på trammen, men siden det er vinter ute og spådd snø til natta synes jeg den burde få være inne. I det minste de første dagene. Så den har fått plass i en av lenestolene i stua. Det ser ut som om drn liker seg godt, og kakler og deltar i de fleste samtaler. Ikke minst mener hun at hun må ha et ord med i laget når vi diskuterer utviklingen av Hønefoss.

På spisebordet står en litt mindre høne med kyllingen sin. Sammen med to eggeskall med karse gir det enkel påskestemning på matbordet.

På sallongbordet er det nok en hønseflokk. Her er det og ei påskekjerring og et påskeegg som enn så lenge er tomt, men som nok vil bli fylt opp når det blir påske. Har alt kjøpt inn flere poser påskemarsipan og merkelig nok klart å spare den.

Fordythia-kvister hører påsken til. Jeg er spent på om de vil blomstre til påske, så jeg har pyntet dem med noen små egg.

Forsythia- greiner hadde Gamle Gubben Grå med seg fra haven til huset i Havebyen første våren vi var sammen. Sikkert Svigermor sin idé. Blomstene minner meg om den første våren og den brusende forelskelsen vi følte den våren. Her i hagen til Drømmehuset har vi tre store forsythia. Forhåpentligvis blomstrer de i løpet av en drøy måned. Buskene ute altså. Disse greinene jeg har tatt inn håper jeg at blomstrer lenge før det.

Denne blide fyren ble hengt på en av kjøkkenskapdørene. Den laget Eldste Sønn i barnehagen eller på barneskolen. Jeg husker ikke helt når. Eldste Sønn  blir 28 år til sommeren, det er noen år siden haren kom i hus.

 

10 kommentarer

Siste innlegg