Drømmer og ideer.

Sitter her tidlig på morgenen og håper jeg får denne morgenstunden med bloggen i ro og fred før resten av huset våkner til liv. Vi har Svoger på overnatting, og han kan finne på å stå opp hvis han hører at det er liv i huset. Jeg liker å våkne langsomt i et hus for meg selv.

De som har fulgt bloggen min en stund vet at jeg er relativt interessert i interiør og ikke minst interiørblader.  Når jeg klikker meg inn på de eksklusive bloggene son ligger over Kjerringtanker på blogglista blir jeg nesten i ekstase på bloggen til Monica Hun har pusset opp et bad, og det har blitt fint. Kanskje ikke de fargene jeg ville ha valgt, dere vet jeg har jo det rosa gjestetoalettet mitt, men smaken er forskjellig.
Jeg elsker slike oppussinger, og ikke minst stylingen som følger. Studerer fargen på badematta og tenker håndklær i samme farge….
Muligens litt synd at den kule retro-tapeten som var på badet måtte vike, men jeg skjønner Monica godt. Det er liksom ikke med det fargespillet og mønsteret en har lyst til å begynne dagen.

Folk er flinke og trener. I går var jeg flink. Vi gikk tur, og jeg fikk årsbeste på skrittelleren. Ikke så mye å skryte av, i overkant av 8 km i løpet av dagen. Men nå har jeg satt rekord to ganger denne uka, og det er jeg fornøyd med! Jeg vet ikke om ryggen er merkbart bedre, men det er blodsukkeret.

Vibbedille viser nok en gang frem hyllerad på hyllerad med perler i alle regnbuens farger. Jeg har perler nede i boden. Tror ikke de kommer opp i dag. Himmelen er klar uten en sky. Det frister mer med uteaktiviteter enn å sitte med perler og perlebrett. Men det haster ikke med å komme seg ut, klokka har så vidt passert 7. Jeg fyller tekoppen og koser meg ved tastaturet. De andre sover fremdeles.

Det skulle jeg ikke ha skrevet, for der kom Svoger tuslende. Han er morgenfugl som meg.  Så da må jeg være litt sosial og ta meg av gjesten vår. Frokost får han vente med til Gamle Gubben Grå har stått opp og fått i seg den første røyken og kaffekoppen, men da blir det å dekke frokostbord og varme rundstykker.  Vi skal ha ordentlig søndagsfrokost..

 

Der kom jammen meg Gamle Gubben Grå tuslende i pysjen sin og. Da lar jeg de to brødrene sosialisere seg uten meg noen minutter. Jeg kan fortsette i blogg-bobla mi noen minutter til.  Nyte resten av tekoppen før jeg starter med frokosten.

Vi sitter og mimrer gamle ferier. Svoger er glad i å reise. Hemsedal til påsken, Lofoten til sommeren pluss et krus på Rhinen. Vi har hatt noen fine turer sammen og Egypt og Frankrike… Det er lov å mimre. Det er lov å legge planer. Det er lov å fantasere å drømme, selv om vi vet at kanskje ikke alle drømmer blir innfridd.
Kanskje er det ikke de mest eksotiske reisene som gir de største opplevelsene? Vi er litt uenige der. Svoger vil gjerne oppleve de store, severdighetene. Jo lengre unna jo bedre. Drømmer om Jordan, Sør- Amerika, Asia… Alltid nye mål som frister.  Vi er nok flinkere til å finne gledene her og nå, hverdagsgledene.

Det er noen på bloggtopplista jeg kanskje ikke bør kommentere. De som følger litt med skjønner hvem. Jeg skal bare rette opp en misforståelse. Jeg har meldt fra til blogg.no at et av denne bloggerens tidligere innlegg bryter blogg.no sine retningslinjer. Jeg har ikke bedt de fjerne bloggen. Jeg er vel ikke i posisjon til å bestemme eller komme med forslag til hvordan blogg.no skal håndtere brudd på retningslinjene sine? Det får bli opp til blogg.no hva de gjør med opplysningen. Jeg har ingen ide om hva som er passende straff.
Hvis jeg ser en overstadig beruset person sette seg bak rattet i en bil melder jeg fra til politiet. Jeg kommer ikke med forslag på hvilken straff fyllekjøreren bør få for lovbruddet.  Det er ikke opp til meg å verken bestemme eller komme med forslag på.

Stina er fremdeles opptatt med å så tomater. Jeg må huske å vanne frøene vi sådde. Drømme om solmodne tomater på ettersommeren, og selvdyrket badesvamp når høsten kommer. Det er mye man kan drømme om og glede seg til. Små ting.

Øverst på bloggtoppen, det folk har klikket seg inn på som gale, er en mexicansk lasagne. Det minner meg om at det er på tide å dekke frokostbordet. Nå skal vi ha lang, deilig søndagsfrokost.

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. God formiddag…
      Håper deres hygger dere med søndagen og besøket.
      Badet ble kjempefint, de er flinke. Interiør er artig..Finne ideer og drømme…

    2. Selvlaget badesvanmp satser jeg på også, selv om frøene lar vente på seg i posten. Håper de rekker fram før det er for seint å så dem. Yngstemann er på loffetur i Asia en måned nå, sikkert en opplevelse, men det frister ikke meg. Nyt søndagskvelden!

      1. Vi kjøpte frøene i fjor…..
        Yngstemann her har en kammerat fra året på folkehøgskole som er fra, og bor i Korea. Han har vært i Korea to ganger og besøkt han. Han er veldig glad i Asia. Jeg vet ikke om det frister meg så veldig, i det minste ikke den lange flyturen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg