Hva tror dere skjedde?

Jeg lovet dere et matinnlegg i dag. Hadde  tenkt å ta dere med på middagslagingen, og planen var at vi skulle ha Pizza di Parma.  En oppskrift jeg hadde funnet i en brosjyre i en matbutikk en eller annen gang.  Dtfinnes gratis oppskrifter utrolig mange steder.  Gamle Gubben Grå og jeg samler alle oppskrifter vi finner i brosjyrer, aviser og blader i en kurv i bokhylla med kokebøker.  Vi har faktisk ei 180 cm høy bokhylle stappfull av kokebøker. Oppskriftene i kurven bruker vi som inspirasjon til middagene i Drømmehuset,

Men altså Pizza di Parma.
Men da vi svingte innom Kiwi når Gamle Gubben Grå hentet meg på jobb så hadde de ikke artisjokkhjerter.   Så da droppa vi hele pizzaen og gikk for Vibbedille Spesial. Altså fløte, en stk Selbu Blå en pakke smårett bacon (min vri, ikke i Vibbedilles originaloppskrift.)  og så tre pakker tortolini .
Det blir middag på få minutter, og få minutter etterpå var middagen borte uten at jeg hadde tatt et eneste bilde….
Det er bare så sykt godt!

Hvis du etter å ha lest et middagstips får en brennende trang til å vippse penger nordover, foreslår jeg at du vippser til Isbjørnfondet.
Isbjørnfondet hjelper barn og unge i Hammerfest økonomisk slik at de skal kunne delta på fritidsaktiviteter uavhengig av familieøkonomien som sådan.  Isbjørnfondet Vippsnr 532454   Tipset har jeg fått fra Camilla, og siden hun er en dame jeg kjenner også utenfor bloggen og har gjort det i mange år er jeg sikker på at dette er et godt tiltak hvis man føler for å vippse penger nordover.

12 kommentarer
    1. Så gøy at du liker middagen “min” 🙂
      En annen kjapp rett som me kaller PastaPesto er også digg! For ikkje å snakke om PestoKylling!! Begge deler finner du under “Alis delikatesser” på bloggen min 🙂 Burde absolutt lagt inn flere av oppskriften der, det dabbet plutselig av 🙂

      Vibbedille 🙂

    2. Søren og! Nå må jeg bare prøve den oppskriften med selbu blå. Elsker jo ost , og den må jo være bra….:)
      Du husker å ta bilde neste gang…:)

    3. Det er finnes veldig mange fine formål å Vippse til i landet. Isbjørnfondet er en av de. Mange av de gode formålene er dessverre lite kjent, og får for lite oppmerksomhet – selv i nærmiljøet.

    4. Må innrømme at jeg ikke vet hva tortolini er. Retten høres veldig god ut. Synd at du glemte å ta bilde, det tyder på at man var sulten.
      Er mange formål man ikke har hørt om. Men å gi et lite bidrag hjelper garantert. Ha en fin torsdag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg