Reisebrev og påskepynt

Ny uke og nye muligheter. Startet med at jeg forsov meg. Rakk ikke å vekke Yngste Sønn før han våknet av seg selv. Han var på full fart ut døra da jeg kom tuslende morgentrøtt på vei mot badet.

Selv om det tidvis er litt vinterlig fremdeles går det mot vår og ikke minst påske.  Jeg lurer litt på om jeg skulle sette meg ned og strikke noen av disse. De har litt sånn “marius” over seg, og jeg tror de ville gjøre seg godt på hytta.

Fra nyhetene har vi alle fått med oss togulykken i Hellas. Jeg vet ikke hvordan det er med dere, men det har liksom ikke festet seg så veldig i hjernebarken min. Registrert det. Tenkt “stakkars de”. Fått med meg at statsministeren i Hellas har bedt om unnskyldning, og forstått at ulykken kan ha noe med dårlig vedlikehold å gjøre. Men egentlig har ikke denne nyheten liksom gjort det helt store inntrykket på meg. Sikkert fordi Hellas er et land jeg ikke har noe forhold til. Det skjer så mye grusomt i verden. Jeg klarer ikke å ta inn over meg alt.
Når Kretahalvorsen skriver om ulykken blir den liksom mer “virkelig”. Det rører noe ved meg. Denne ulykken angår noen. Mange er døde og enda flere er i sorg.
Jeg tror vi trenger slike påminnelser. Ulykker og tragedier er like grusomme selv om de skjer i land et stykke unna oss.

Jeg kjenner jeg våkner litt langsomt i dag, slik jeg liker. Starter den nye uka med tekopp og tastatur og kjenner at jeg snart skal finne frem raggsokkene Barndomsvenninna har strikket til meg. Å løpe barbeint rundt i mars er litt småkjølig, selv innomhus.
Den nye uka ja. Hva vil den bringe? Jeg har et møte i morgen som må forberedes litt i dag. Så skal jeg i en begravelse på torsdag. Det er på tide å ta et siste farvel med et menneske som sovnet stille inn forrige uke.

Kommer meg ikke gjennom bloggtopplista uten minst en ukemeny,
Vi skal ha kylling på spidd til middag i dag. Det er min tur til å lage middag. Husker jeg det skal jeg ta bilde og dele oppskrift.

Det er forresten mer jeg kunne tenkt meg å lage til påske. Sjekk ut disse  da!!!!  De kunne jeg fort ha fylt opp med både her i Drømmehuset og på hytta. Et øyeblikk fantaserer jeg om å fylle hele peishylla med slike kyllinger. Det hadde vært skikkelig kult. Hvit peis, hvit mur og en mengde kyllinger som bruker hele peisen og murveggen som skisenter.
(Selv om jeg kanskje ikke er så glad i å gå på ski selv, har jeg ingen problemer med at kyllinger utøver sport.)

Terrasseliv frister. I det minste sånn ut på ettermiddagen når kuldegradene har måtte vike for vårsola. Men det ligger fremdeles rikelig med snø der ute. Tror ikke jeg kommer til å mase på Gamle Gubben Grå om å måke terrassen. Vi får kose oss på trammen. Bare så synd den ligger på nordsiden av huset. Vårsola får liksom ikke det samme taket der.

 

Enkelte blogginnlegg er så kjedelige at det beste er å forbigå de i stillhet. Eller med et langt gjesp.
Ikke er det så veldig spennende å lese om såing av tomatfrø for fjerde dagen på rad heller. Når det som topper bloggtopplista er en ukemeny er jeg overbevist. De beste blogginnleggene finner du ikke hos de øverste på bloggtopplista.

Kos dere med påskepynt, og ønsker dere noe å reflektere over les innlegget fra de på Kreta. Nå skal jeg snart kaste meg over noen politiske saksfremlegg og etter hvert komme meg ut i vårsola. Dette blir en bra dag.

 

 

6 kommentarer
    1. Grusom ulykke.
      Aldri tatt tog i Hellas. Men tatt masse tog i Frankrike. Skremmende å lese om denne ulykken.
      ..
      Masse fint å lage til påske. Bare man har ånden.

      1. Ja, og Kretahalvorsen fikk meg til å reflektere litt mer om den. Påskepynten er fin, både den til Strikkekjerring og den til Vibbedille. Mer trolig at jeg kaster meg over strikkepinnene og påskeeggene enn kyllingene. Virker både enklere og raskere. Men du hvor kule de kyllingene er!

    2. Det var og er en grusom ulykke denne togulykken, og ja ofte føler jeg at nyhetene ikke får frem det skikkelig. Da er det greit at noen andre skriver på en måte som setter spor hos oss.
      Ha en så fin dag du får til enten du får måkt terrassen eller ikke

    3. Fryktelig ulykke og det er ikke tvil om at når man får historien som forteller om menneskene som var med så blir man mer berørt.
      Lykke til med sakspapirlesinga!🤗
      Der kan det fort være saker som skaper engasjement.👌🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg