Strikketøy og sjokolade

Se på dette kunstverket av et lite stykke sjokolade som ramla ned i postkassa vår i dag!!! Og ja, det smakte akkurat like godt som det ser ut. Du vet en sånn liten sjokolade- og sukkeropplevelse som er akkurat passe stor, som må nytes med en kopp kaffe og som etterlater en god følelse av velbehag lenge etter at du har svelget siste smule.

Ennå er det 4 biter igjen. Ja 4. Jeg måtte jo dele med Gamle Gubben Grå. Han fikk et hjerte i mørk sjokolade. Jeg synes han fortjener det. Det er ikke bare bare å være han når denne kjerringa har blitt enda mer avhengig av han.

Det er fantastiske snille Solliv  som har sendt gaven. Den inneholdt ikke bare sjokolade, men også garn, strikkepinner og strikkeoppskrifter på kluter.  “Håpet er lysegrønt” skriver Solliv på det koselige kortet som følger med. Og Solliv, det har du helt rett i. Det er godt å bli minnet på det på en dag som er litt lei. Håpet er lysegrønt, og derfor får jeg lysegrønt garn å strikke med. En god påminnelse.

Som om ikke det var nok med strikketøy og sjokolade  var det med fargeglade heklede blomster jeg tipper Solliv har heklet.  De kan jeg pynte klutene jeg strikker med.

Tusen, tusen takk, snille Solliv!  Gaven gleder meg utrolig mye. Jeg blir virkelig rørt og glad.

Jeg “kjenner” ikke Solliv. Jeg har aldri møtt henne. Jeg kjenner henne “bare” gjennom bloggverden. Jeg håper vi en gang kan treffes. Har hatt lyst lenge til å oppleve stedene rundt Fredrikstad som hun deler så mange flotte bilder av på bloggen sin. Og jeg har lenge hatt lyst til å møte Solliv. Hun virker som ei trivelig dame som evner å finne solskinn og gleder i hverdagen og spre det videre til andre.

Nok en gang, Tusen takk Solveig.

 

31 kommentarer
    1. Så omtenksomt og hyggelig! Dette bekrefter også mitt inntrykk av solstrålen fra Fredrikstad. Kos deg med både søtsaker og strikketøy!

    2. dette var en flott gave og den sjokoladen såg bare himmelsk god ut :=) jeg er heldige som har fått treffe Solliv i det virkelige liv ,og ja hun er akkurat så mild og fin som vi får inntrykk av her på bloggen

    3. Åhh, så heldig du har vært.
      Og så utrolig koselig gjort av Solliv.
      Mitt inntrykk av henne er også at hun er en veldig trivelig dame.
      Da er det bare å sette igang og strikke kluter.

    4. Åh…så koselig gjort av Solliv 😊
      Hun tenker da på alt. Nå har du jo fått alt du trenger til et strikkeprosjekt eller to😊
      Kos deg masse med garn, pinner og sjokolade 😚

    5. Se der ja! Nå er helga og de neste 4-5 ukene reddet 🙂 Godt det finnes personer som Solliv 🙂 Strikking er aldri feil og filler bruker man jo alltid, dessuten er de me strikkes selv de beste 🙂
      Kos deg masse 🙂

      Vibbedille 🙂

    6. Så koselig at jeg varmet to sjeler i dag <3 både deg og Gamle Gubben Grå! Tusen takk for veldig koselig innlegg – det varmet min sjel..Kos deg videre med dagen. Blomstene kan du bruke til pynt på et bord, en lue, enn klut…hva du ønsker. Jeg kunne sendt deg ferdig strikkede kluter. Men for å sysselsette deg litt ble det garn i stedet. Og er det for tynt garn så kan man jo bare bruke dobbelt garn. Selv liker jeg tynne oppvask-kluter…og heklede blomster hadde jeg liggende.
      Når dere kommer til Fredrikstad en gang. Kanskje neste sommer så får vi ta en titt i den butikken. For det er er verdens beste sjokolade pluss masse andre godsaker…Ha en fin kveld og fortsatt GOD BEDRING..

      1. Synes det å få garn, strikkepinner og oppskrifter er enda mer omsorg enn å gi meg ferdigstrikkede kluter. Nå har jeg jo noe å slå i hjel tiden med. Og jeg satser fremdeles på Fredrikstad denne sommeren

    7. Så koselig gave. Fikk vann i munnen av de godsakene. Vell unt.
      Så kjekt å oppmuntre hverandre.
      God bedring til deg kjærringtanker. Synes du er tapper.
      Og Hurra for mannen din. Gull og diamanter å ha en hjelpsom medvandrer/ boer 🙏🌻

    8. Så koselig med en flott gave som både smaker og gir underholdning og nytte. veldig hyggelig gjort av solliv.
      Kos deg med strikking og sjokolade.

    9. Mitt inntrykk av Solliv er at hun er en trivelig og omtenksom dame, og så flott av henne å sende deg både garn, og sjokolade. Strikking er god tidsfordriv og kluter har man alltid bruk for. Da blir det nok tur til Fredrikstad i sommer eller neste sommer.

    10. Er egentlig blogglista oppdatert de siste dagene??
      Mulig det er jeg som roter, men synes tallene og plasseringene har vært like lenge nå😄

    11. Jeg ble jo veldig rørt og ble veldig glad for din vegne. Snille Solliv. Hun har et godt hjerte. Har også lyst til å treffe henne en dag som jeg også har lyst til å treffe deg:)
      Kos deg med sjokoladen og fortsatt god bedring.

    12. Sånne overraskelser er gull <3 Man blir så glad atte 🙂 og det er veldig hyggelig å GJØRE sånt også, så Solliv er like glad skjønte jeg <3 Kjempekos med sjokolade, og å få noe å drive med mens man MÅ sitte stille 🙂 Kos deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg