Toppblogger-tanker….

Så sitter jeg her ved PCn og skal lire av meg noen betraktninger om toppbloggerne igjen. Lokalavisa fra i går ligger fremdeles ulest på bordet. Er liksom ikke venner med de.  Jeg klikker meg inn på lista. Jeg er fremdeles på femte plass.  Det er litt gøy.  Men det blåser såpass på toppen at jeg nesten gleder meg til jeg kommer litt lenger ned på lista, der man er litt mer i le.

Kokkejævel er som vanlig på topp.  Med litt engstelige fingre klikker jeg meg inn.  Jeg har ligget i natt og vurdert om jeg bare skulle droppe hele fyren. Det ville gjort livet mitt enklere akkurat nå. Men samtidig – hvis jeg ikke skriver om Kokkejævel i dag, vil kommentarfeltet mitt fylles med spørsmål, folk ville gjette og trekke konklusjoner og vi ville ha hele sirkuset i gang igjen.  Tanker rundt dette tema har kvernet rundt i hodet mitt i natt.

Heldigvis kom selveste Kokkejævel meg til unnsetning.
For når jeg klikket meg inn på innlegget han hadde . skrevet like før klokka 9 i dag ble jeg sittende og smile.  Ja jeg tror jeg til og med humret litt for meg selv.  For dette var mesterlig skrevet. God gammel Kokkejævel stil.  Sånn vi liker det. Selvironisk og lun.  Bra jobba!
Og mesterlig bloggarbeid er det og.  Letter på sløret om den nye boka – samtidig som han reklamerer for restopplaget for den gamle.
Om jeg kommer til å kjøpe den nye boka? Vel vi har ei stor bokhylle med kokebøker allerede…  usikker.

Dette er skrevet helt uten ironi. Jeg mener hvert ord.
Så til dere, “blodfansen min”  I dag vil jeg ikke ha noen negative kommentarer om Kokkejævel inne i mitt kommentarfelt.  De kommer til å bli slettet.  Har dere noe pent å si er kommentarene hjertelig velkomne. Men jeg har heller ikke noe i mot om dere bare forbigår han i stillhet.

Ida Wulff. har fremdeles ikke kommet med noe nytt siden hun uttalte seg skråsikkert om hvordan man bør oppdra tenåringer.
Det har jeg skrevet om i innlegget 10.000sidevisninger!!!!!!!!!—og flere til

Andrea Sveinsdottir har et “Ukens spørsmål” innlegg.  Og dere vet hva det betyr. Jeg må komme med et innlegg hvor jeg svarer på alle Andrea sine spørsmål.   Her kommer dere til å få svar på alt fra bunad til matoppskrifter.

Monica Vederhus sin overskrift “Han er sammen med en blogger”  får tankene mine inn på noe viktig.
For alle vi som blogger, som utleverer litt eller mye av våre privatliv vi har noen i vår nærhet som blir påvirket av vårt valg om å blogge.
Det kan være små irritasjonsmomenter som at vi må ta bilde av maten før vi spiser den, at det viktigste med en tur er bildene eller at du velger kafebord ut fra hva som vil dukke opp i bakgrunnen når du tar bilder.

Det kan og være langt større belastninger.
Som jeg skrev i innlegget Jeg har skværa opp med Kokkejævel skrev jeg at jeg beklager at min blogg har vært en belastning for Kokkejævel og hans familie.  Jeg mener den unnskyldningen ærlig og oppriktig.
Ikke minst med tanke på Kokkejævels familie ønsker jeg at det blir fin oppførsel i kommentarfeltet   Det var et par overtramp der i går som jeg dessverre lot få stå litt for lenge  De er slettet nå. Men jeg skulle ha slettet de før.  Det beklager jeg.
Jeg er glad Kokkejævel tok kontakt og gjorde meg oppmerksom på de, slik at jeg ved andre gangs gjennomlesning forsto at dette selvsagt kunne oppleves belastende.

Bloggeren på femte plass, som jo egentlig burde ligge øverst.  Kjerringtanker er uten tvil den beste bloggen på bloggtopplista
Og jeg må jo minne dere om hvorfor jeg blogger. Jeg skulle komme på toppen, tjene haugevis av gryn – og få alle til å stemme Rødt.
Jeg er nesten på toppen. Det er over et halvt år til valget, så det målet har jeg litt god tidpå å nå – men den haugen med gryn har jeg dessverre sett mindre til.
Er det noen som ønsker å inngå samarbeid med Kjerringtanker er det bare å ta kontakt på mail.  Dere vet kjerringer på 50+ leser bloggen min, og de er en kjøpesterk gruppe som gjerne går bananas i nettbutikker og gjerne unner seg en helgetur med gubbe eller feil mann

 

40 kommentarer
    1. Forstår dine betraktninger rundt kommentarer om Kokkejævel.
      MEN, hvis det er sånn at han overvåker din blogg OG ditt kommentarfelt, og er den som bestemmer hva som får stå og ikke, ja da mister du meg som leser. Da forsvinner grunnen til at jeg har fulgt deg. Er klar over at du vil benekte at det er sånn, men man ser jo hva du skriver her.
      Han kan altså ta kontakt med deg hver gang han mener noe er “over streken”, og du legger deg flat og sletter. Du bøyer deg for “diktatoren”. Kongen. Gud og hva han nå kaller seg, humoristisk visstnok.
      Flott for ham selvfølgelig. Du mister lesere, og han unngår enhver form for kritikk, både på egen blogg og din. Jeg synes det er trist.
      Takk for meg.

      1. Han leser min blogg og mitt kommentarfelt, det har han gjort lenge. Det har du vel forstått?
        Selvsagt har han ingenting med å bestemme hva som står verken på bloggen min eller i kommentarfeltet.
        Hvem som helst kan ta kontakt med meg hvis de mener noe er over streken. Om jeg sletter det heller ikke er det jeg som bestemmer.
        Hva han egentlig mente med den meldingen han sendte på lørdag er jeg usikker på.. Men jeg oppfattet den som en trussel, eller et ønske om å ville meg vondt. Knekke meg.
        Jeg ble mer forbanna enn redd, og ga han et relativt tydelig svar.
        Ønske om en dag uten negative kommentarer om han i mitt kommentarfelt var i grunn bare for å få en fredelig søndag med familien

        1. Det der er ganske ille faktisk. Hvis han sender slike meldinger. Lurer litt på hvordan det står til oppi der rett og slett.

    2. Trur du at han er ferdig med saken?, trur ikke det. Når det blir stille på siden hans, så setter han i gang med noe for å få opp temperaturen desverre. Forsett med ditt, liker det du skriver 😀

    3. Da lurer eg egentlig bare på en ting: NÅR skal han slette alt det stygge som står om deg i hans kommentarfelt? Skal du, ja så må jaggu meg han også… Hvis ikkje er det jo han alene som bestemmer og eg vet ikkje om eg er særlig keen på den tanken…

      Vibbedille 🙂

      1. Jeg har redaktøransvaret for mitt kommentarfelt. Han har ansvaret for sitt.
        Jeg tror ikke han kommer til å slette kommentarer om meg i sitt kommentarfelt. Så voksen er han ikke.
        Det betyr ikke at jeg behøver å synke ned på hans nivå.

    4. Men i all verden, ikke legg deg flat her. Greit at du skriver sånn passelig vennlig. Men ikke vær takknemmelig for at han lar være å mobbe deg. Skulle bare mangle. Stå på!

    5. I alle dager, hva er det du krever av dine følgere?! Du legger føringer for hva som skal ytres, i praksis! Forbud? Javel, da kan man bare registrere at du har lagt deg paddeflat, også på vår bekostning.
      La meg si det sånn; Hva med å bare stenge kommentarfeltet? I ytterste mening kan man trekke parallell til gammelkommunismens mørke side? Ikke bra, ikke noe å spøke med, en gang. Trist.

      1. Jeg reagerer på at der pålegges føringer i ytringer. Innhold i kommentarer bør kunne inneholde meninger og reaksjoner på hva bloggere skriver om. Altså innholdet. Det er således ikke direkte personrettet som ved bruk av ulike adjektiver for å fornedre et menneske, noe som er åpenbart forkastelig. Satire er din greie, og slik bloggen er bygget opp. Nå er altså vi forhindret fra å respondere på satire. Et kommentarfelt blir bundet opp, sensurert i praksis. Derfor kommentaren om gammelkommunisme.

        På bakgrunn av hva bloggeren skriver i innlegget velger jeg bort denne bloggen for fremtiden.

    6. Jeg går ut fra at dette er gjensidig, at han også har lovt å slå ned på trusler og trakassering i kommentarfeltene sine, og i så fall lever jeg veldig godt med denne avtalen. Det viktigste er uansett at dere er fornøyd, så får fansen mene hva den vil. Sender en sympatitanke til Gamle Gubben Grå også – savner gjesteinnleggene hans 🤗

    7. Det er et veldig så morsomt satirisk innlegg på bloggen veronicarona.blogg.no. Det som kanskje er enda morsommere er kommentaren fra Kokkejævel. Du er også nevnt i bloggen hennes fordi dere har samme kvasse penn 🙂

    8. La nå “kjerringtanker” få gjøre det hun føler seg komfortabel med. En tanke kan jo være at hun ikke nevner ham i det hele tatt.

      Ikke nødvendig å lage mer bråk:

      Fra Lise

    9. Jeg har vært opptatt med husmorferie i hælja, og ikke vært på vakt.
      La meg bare slå fast: Verken du eller noen andre kan styre hva journalister skal skrive om, eller hvilken vinkling de velger. Om du forsøker kan det virke mot sin hensikt. Det falt stygt ut for deg, i og med at det var mange som konkluderte med at du var en mobber, uten fnugg av dokumentasjon. Sånn sett virker det urettferdig, men slik er det i avisredaksjonen.
      Det er også uklokt av deg å forsøke å begrense dine kommentatorer. Det virker, som dokumentert i dette kommentarfeltet, mot sin hensikt.
      Du sier du har skværet opp med han i Alta. Dere om det. Ingen har noe med det. Men så må dere altså gå videre. Jeg håper inderlig ikke at det er lagt føringer for hva du, eller han, kan uttale dere om i bloggs form. Da går det på ytringsfriheten løs. Ingen kan definere hva du skal skrive om, ei heller han. Hvis dere har en avtale, må den innebære at dere begge kan ytre dere om hva dere vil. Dere har begge ansvar for å røkte kommentarfeltet. Er man redd for at det skal komme kommentarer som ikke er bra, er det jo bare å legge på filter, og godkjenne de kommentarene som ikke strider mot bloggplattformens regler. Så enkelt, og vanskelig er det å være blogger i vinden.

    10. Hei! Hvorfor ikke vise litt forståelse for valget Kjerringa har tatt nå? Hun føler at avisa har «stemplet» henne som mobber for 2. gang, urettferdig, men god nok grunn til å ville ha litt fred rundt Kokken. Hun har heller ikke sagt at hun skal slutte å skrive satirisk om han, det dreier seg vel mer om at hennes kommentarfelt ikke først og fremst skal være et en arena for «utblåsinger» om Kokken. Jeg ville da f eks heller ikke brukt denne eller andre blogger til å skrive om hva jeg syns om Sofie-Elise. Det blir for dumt.

    11. Jeg må si at jeg er litt rystet over noen av kommentarene her. Er eneste grunnen til at dere leser/følger en blogger at dere skal ha muligheten til å drive med skittkasting mot en annen blogger??
      Veldig enig med Anli og Lise her altså.
      Og det er vel fortsatt mulig «å respondere på satire» uten at det behøver å bli stygt.

    12. Helt enig med Solveig her. Hva er problemet? Godta og ikke godta.. hallo!!!Får meg til å tenke ekstra godt, fyrer dere oppunder??? Bare å sperre det som er om du ikke vil ha noen på bloggen, og nå også «knebla av han»?😳Seriøst… !!!!!
      Orker ikke. Bruker faktisk ca 30 min av livet mitt på bloggene deres per dag. Og jeg kjenner at jeg blir irritert. Samtidig har jeg ikke lyst til å skrike ut på bloggen her. Så jo hvordan d gikk sist……..
      Må være slitsomt å ha et Såå konfliktfylt liv..ære være dere..Jeg trekker meg tilbake. Satire..? Ikke det jeg har lest i siste innlegg hvertfall..Det var moro en gang…Det var det!.. Beste satire ever skriver du???😳Jeg har tydeligvis gått glipp av noe. Du har mista det for lengst, det som er elefanten i rommet!! Kommer til å lese deg😊Men ikke like ofte som før..Melder meg ut av bloggverden, gir meg ikke noe positivt! Jævlig synd! Orker ikke, orker ikke..utenom å være mer frekk enn det🤗Jeg hadde hatt myye mer å si, men lar d være..Dere har begge et stooort forbedringspotensiale for å si d pent!😔

    13. 🤗Har en del på hjertet som jeg ikke vil gå til senga med..Den bloggkrigen med dere er færlt å være vitne til, men også megen fascinerende….Hvordan dere måler styrke, og ingen av dere vil gi seg.. FOR DET går jo ikke annet enn på EGOET løs?!!Sjelden har jeg sett noen i 40-50 åra krangle på den måten. Hvorfor krangler dere? Egoisme? Meg, meg, meg, jeg er best…..?….
      Og hvordan dere inviterer til diskusjon i kommentarfeltene. Er jo virkelig krig..Jeg har sett begge sider hele veien!!! Det er det nok mange som ikke har gjort, og dere bruker det for alt det er verdt. Er det innafor?

    14. Og gi et stikk til «rosabloggerne»støtt og stadig.. pakket inn i ironi, satire, humor, frekkhet…..Nei! De har aldri oppført seg «dritt» med vilje hvertfall..Glad jeg ikke har barn, dette er verste sort!

    15. Hvorfor hisse seg opp folkens over hennes valg. Hvorfor skal dere slutte å lese, hun har en flott blogg. Det blir feil å ta henne for dette. Skjønner godt at hun vil ha et fredelig kommentarfelt med hyggelige kommentarer. Blir forsatt leser av bloggen din.

    16. Skjønner egentlig ikke hvorfor han er sur på deg, dette har han en gang skrevet til deg 😂😂😂

      Kokkejævel
      12.10.2019, KL. 19:58
      Jeg skjønner at det er litt kjedelig å skrive om meg dag etter dag, men du må IKKE være redd for å gi meg skikkelig inn! Ikke tenk på at jeg anbefalte bloggen din. Det var det en grunn til. Peis på!

      Reply

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg