10 kilo lettere……

Jeg har garantert gått ned under oppholdet her på treningsleiren.  Men én vektreduksjon på 10 kilo i løpet av 10 dager er kanskje å ta i litt hardt?  Jeg har ikke veid meg på noen dager men jegctror jeg maksimalt har gått ned 5 kilo.  Nei grunnen til overskriften ligger mer på det følelsesmessige plan.

Jeg, kjerringa som fikser alt, ba i dag atføringskonsulenten om hjelp til å undersøke med NAV noe jeg har gått og lurt på.  Jeg kunne ha undersøkt det selv, men vet ikke helt hvordan.  Jeg  er heller ikke helt sikker på lov- og regelverket. Jeg kunne selvsagt ha lest meg opp og funnet ut av det selv, men sånt tar tid og krevet overskudd.  Mens jeg ville fryde meg over å kunne hjelpe et medlem eller et annet  medmenneske med å finne ut av slikt, er det så lett å utsette det når det gjelder meg selv.  Jeg har alltid vært flink til å nedprioritere meg selv.

I dag spurte jeg atføringskonsulenten om hjelp. Hun svarte slik jeg ville svart hvis noen spurte meg, at det skulle hun undersøke og gi meg tilbakemelding så fort hun hadde funnet ut noe.  Jeg gikk derfra 10 kilo lettere.

Litt stolt var jeg og. Jeg har passert en viktig terskel når jeg nå klarte å spørre om hjelp.

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg