Augusttanker

Vi skriver 1. august i dag, og selv om sommeren selvsagt ikke er over. (Den har vel egentlig ikke begynt ennå her på østlandet…) så kan man vel si at vi er kommet over i ..sensommeren? Det er en flott tid. De grønnsakene du ikke har fått sådd, er det ikke vitsi å så nå. Grønnsakene bør ha vokst seg så store at du  ikke trenger å luke så mye. Nytteplantene dominerer.  Nå kan man begynne å høste fruktene av slitet. Hos oss som er noen glade hobby-gartnere. Mer hobby enn gartnere har vi  salat, spinat, stor flott grønnkål, og en skog av minte.

Grønnkål.

Minte

Så blir det å finne ut hva jeg skal bruke all grønnkålen og minten til. Gode forslag mottas med takk.

I går plukket jeg masse villblomster fra grøftekantene i nærområdet og fyllte en hel bøtte som jeg satte på trammen.  Syns det ble ganske fint.  Så tok jeg med meg hunden og tok en tur i skauen og plukka røsslyng. Fulgte en liten krukke og satt på bordet på trammen. Ble ikke så værst det heller.

August er måneden hvor man kan sitte ute i  lune sommerkvelder med lykter som lyser opp skumringen og kanskje med et pledd over knærne. Man kan senke skuldrene å slappe av og nyte kveldene med god samvittighet. Samtidig er det ikke for sent å plante og planlegge neste års hage.. En sommer som forhåpentligvis blir bedre enn denne regnfulle sommeren.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg