Arbeidsglede

Første vakt i hvitt etter ferien.

Nattevakt.

Vaktrommet tomt når jeg kommer, aktivitet på CTn. Ja, ja tenker jeg med et sukk. Bare å brette opp ærmene å starte.

En times tid senere triller jeg en passient ut av røntgenlaben, bøyer meg over senga og sier “God Bedring” før portøren triller passienten videre, snur meg mot en passient som sitter i en rullestol med en vond ankel. “Hei. Er det du som heter xxx?; Du skal snart komme inn til meg, jeg må bare rydde opp litt først.”  Sender et raskt smil og får et smil tilbake. Går inn på laben og tenke: ” Dette går på skinner. Det er dette som er gøy. Jeg virkelig trives med jobben min.”

Sliten og trøtt i ny og ne. Frustrert og oppgitt til tider. MEN etter over 20 år i hvitt elsker jeg fortsatt jobben min.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg