Deilig morgentur…

Om man er sent i seng er det ingen grunn for at jeg kan sove lenge om..  Syns jeg må stå opp å få tennåringssønnene av gårde.  Ja, Yngste Tennåringssønn ville ikke komme seg avgårde uten min privatsjårør-tjeneste, han står jo ikke opp før bussen har gått.  Sikker som han er på at jeg stiller opp.

I dag tenkte jeg å være snill og lagde varm sjokolade med honning, chjili, vanilje og krem til Gamle Gubben Grå som kom tuslende. Ja Yngste Tennåringssønn fikk og tilbud om å ha med varm sjokolade i bilen, men takket nei. 

Så kjørte jeg Sønn og dro en tur på yndlingsstranda mi. Uten hund denne gangen.    Bildet under er fra en vårdag for et par år siden. Jeg hadde ikke med kameraet i dag, desverre. Men sanden var fir for is og snø, og vannet blinket blankt. Jeg kommer snart tilbake med kameraet.  Målet for turen i dag var å plukke kvister til noen dekorasjoner. Må jo være litt kreativ i blandt.

På veien ned til stranda kjører jeg mellom to åkre på en kjerrevei og der fikk jeg plutselig øye på noe som beveget seg. Det var et rådyr…nei, to, tre…hele 7 rådyr fordelt på hver sin side av veien. Jeg stoppet bilen og ble sittende å se på dem. De kikket på meg, litt nysgjerrige før de sprang avgårde. Et vakkert syn, men litt ergelig å ikke ha med speilreflekskameraet…  Da jeg reiste opp igjenn en stund senere var tre av dem atter på plass på åkeren.  Jeg får ta en tur tilbake med kameraet en tidlig morgen i grålysninga. Kanskje jeg spør en fotovenn om han vil være med? (Selv om han har mye bedre linser enn meg, og også er en bedre fotograf. og nok vil få bedre bilder….

 

(bilde lånt fra google)

Glad og fornøyd dro jeg hjem for å spise frokost.  Gamle Gubben Grå lå og sov under slumreteppe på sofaen som vanlig.  Iført pysjamas.  Jeg blir sur, men lar han sove. Frokost mens jeg leser i Fvonk. Ei bok av Erlend Loe. Så danderer jeg kvister i en liten kurv på veggen ved inngangsdøra.  Det gir vårstemning. Jeg vil ha vår. Jeg elsker våren.  Nå våkner merkelig nok også Gubben til live, og jeg klarer å holde han i aktivitet i en times tid med husarbeid. 

Nå dro han ut med Kjøteren. Jeg anbefallte stranda…  

For meg er det straks på tide å drapå jobb. Kveldsvakt med verdens beste kollega i kveld og. 

 

 

2 kommentarer
    1. Så deilig å ha en fin strand i nærheten da 🙂
      Og det er så koselig å se rådyr! Ikke så lenge siden jeg så 6 av de da jeg var på tur hjem. Typisk nok uten speilreflekskamera..det burde man nok gå med til enhver tid, om man skal klare å få fanget alle slike øyeblikk:)
      Hva synes du om Fvonk? Jeg vurderte å kjøpe den på Mammutsalg, men så lot jeg det være. Hvis den er bra, så må jeg nok få lånt den på biblioteket 🙂

    2. Kristin: Prøver å ha med meg kameraet på mine små turer. Men etter at beinet ble ødelagt og jeg ikke er så stø lengre, blir det hjemme når jeg har med Kjøteren alene. Å stå stille å fokusere kameraet på ustøe ben med en hund som plutselig rykker til er ingen smart øvelse.
      Fvonk er en grei nok bok, men du har ikke gått glipp av noen stor litteratur.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg