Bekymret Gubbe…

AUU!!
Det var jeg som skrek. 
Gamle Gubben Grå kikket spørrende opp fra kaffekoppen. Kjøteren kom tassende med et spørrende blikk.
Jeg skulle bare ta på meg sokkene. Det burde være en overkommelig oppgave. Men så smalt det til i ryggen.  Jeg reiser meg opp, og vet at profilen ser ut som ei kjerring på nærmere hundre enn …ok,jeg har passert 50, men dog.  
Jobben blir ringt.  Håper at en dag med litt rolig aktivitet vil gjøre underverker denne dagen og.  
Litt senere er jeg på vei ut utgangsdøra.  Gamle Gubben Grå står i ytterdøra og røyker.  “Hvor skal du?” undrer han.  “Ut og hente avisen:” svarer jeg.  “I crocs?” spør han, og kikker bekymret ned på føttene mine.  “Ellers får jeg ikke plass til raggsokkene” forklarer jeg. Noen ganger er Gubben litt kort i hodet… 
“Trammen kan være glatt ,,,” sier han.  Klart jeg vet det. Har vel gått på ryggkulen på trammen mange nok tidlige høstmorgener. Det var hvitrima i går, men i dag ser det bare vått ut.  Jeg snur meg og smiler til den bekymrede Gubben. “Du må huske at dette ikke er vanlige crocs” sier jeg. “Det er godt utslitte hage-crocs fra Rusta”  sier jeg for å berolige den engstelige sjelen.   Driver da ikke med risikosport.  

..og om du lurte: Turen til postkassa gikk helt greit.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg