Fossefall

I dagens fotoutfordring hos Solviwar http://solviwar.blogg.no/1517736334_ukens_fotoutfordring.html er dagens stikkord fossefall..

Jeg deler dette bildet fra Strømsoddbygda. Stedet heter Frisevanndammen  Jeg tror det er Bukollen du ser i bakgrunnen. 
Vi hadde en fin tur dit i sommer, Gamle Gubben Grå og jeg  
Da vi sto på brua og fotograferte fikk vi øye på en kunstmaler som sto litt lengre ned enn der jeg sto når jeg tok dette bildet og malte fossen, brua og tømmerhuset.  Vi måtte jo bort og små-kikke på kunstverket og forsøke å få en prat.  Maleriet var bare en skisse, men kunstneren var mer ennvillig til en prat, og vi fikk visitt-kortet hans da vi var ferdig med praten. Kunstneren var, som jeg hadde mistanke om; Morten Strømsodd.  En kunstner som antakelig er mest kjent her i hjemtraktene,  Men han har hatt en del utstillinger og fått solgt bilder også utenfor vårt område.  Han har blant annet vært med på kunstutstillingen “Kunst rett vest” flere ganger.   For meg satt dette en ekstra spiss på skogsturen.

6 kommentarer
    1. Bukollen er lenger til høyre på bildet, fjellet der heter Naustegardsfjellet. Mellom dette og Bukollen renner Fjellelva hvor den mye omtalte Trollfossen befinner seg. Når det er lite vann er det en flott tur å gå på fjellet ved siden av elva oppover til du kommer til det første vannet på toppen. En times gange fra parkeringen så er det nesten helt flatt et langt stykke innover.

    2. Lillian Du er nok bedre kjent enn meg i disse strøkene. Det er et flott foto og turterreng. Jeg fikk så mange fine bilder den dagen. Riktig en kosetur.:
      Trollfossen er et mål i løpet av sommeren.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg