Røsholmstranda i vinterpakt

I dag gikk turen til ett av mine favorittsteder i nærområdet, Røsholmstranda. Og som den “Kjerringa mot strømmen” som jeg er, så liker jeg stedet best på de tider av året som ikke alle andre er der.  Så september til mai er min tid.
Misforstå meg rett, det er fint på stranda i badesesongen og. En herlig sandstrand, og så landgrunt at du kan gå halvveis til Vikersund før det når deg til livet.  Fantastisk sted å ha med barn på stranda for å bade med andre ord, og i den tiden jeg hadde tre småbarn var jeg her ofte.  Nå vil jeg nok foretrekke et sted hvor  jeg litt raskere får skjult rompa, magen og hengepuppene under vannlinja hvis jeg skal bade, og hvis jeg bare skal la kroppen stekes i sitt eget fett, kan jeg la den bli grilla på pallesofaen på terrassen. Da skremmer jeg bare naboene, og de har sett denne digre dundra blitt illrød før…

Men tilbake til Røsholmstranda i vinterprakt. Tonys hadde ikke kafeen oppe i dag, og det var ikke mange folk heller, så det forstår jeg godt. Men blir det slikt knallvær i påsken, vil jeg anbefale han å ha åpent litt midt på dagen, for kafebygget på Røsholmstranda har blitt en liten perle etter oppussingen. Det hadde vært skikkelig fint om Gamle Gubben Grå og jeg kunne ha  sittet på verandaen der med lørdags-kaffekoppen og se ut over fjorden etter at vi var ferdig med å gå tur..

Kafe-bygningen troner på høyden over stranda, og man ser at til tross for nok av både kuldegrader og nysnøsiste uka, så begynner vårsola virkelig å få tak i sørhellinga ned mot fjorden.  Det går mot vår!!!

 

Finnes det noe bedre enn å gå på isen, på hvite flater og nyte vårsola som begynner å varme på en dag som denne? 
Det gir D-vitaminer, glede, trim, og godt humør.
Skiløyper var det og kjørt opp på isen for de som har slike lyster.  
En alle tiders tur, på en alle tiders dag.

4 kommentarer
    1. Lillian: Det må ha vært fint å ha konfirmasjon der. Jeg hadde lyst ti lå feire 50 års dagen min der, men det var akkurat da de drev o restaurerte kafeen, før Tommys overtok, så det gikk ikke.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg