Gratulerer med dagen

Gratulerer med dagen, kjære venn. 
Jeg sendte deg hilsen på fb i dag morges.  Regnet med at gratulasjonshilsenen fra meg skulle drukne i hilsningene fra alle de 525 andre vennene dine. Men du er blant de få som ikke har oppgitt fødselsdagen din til fb, fant jeg ut da jeg sjekket.  Så på din side var det bare 5 hilsener, de 4 andre er fra slektninger av deg.  Kjenner igjen noen av dem fra den gang da. 
Du har “liker” hilsenen min. Ingen kommentar. Og hvis du og jeg hadde vært 30 år yngre, slik vi var den gang da, hadde jeg sikkert brukt store deler av kvelden på og tolke hva det skulle bety.

Jeg tror ikke du ble overrasket over at jeg husket dagen din.  Det er svært mange ganger de siste 30 årene du har fått hilsen fra meg på fødselsdagen din. Jeg er god på datoer. Før du blir alt for innbilsk; han jeg var forelsket i siste året på ungdomsskolen har fødselsdag om to dager.  Han kommer også til å få hilsen på fb.

Hvem prøver jeg å narre? Deg? Meg selv?
Ja. Han fra ungdomsskolen har fødselsdag om to dager, og han kommer sikkert til å få fb hilsen fra meg. Og ja, jeg husker også datoen hans helt uten påminnelse fra fb.  Han er en fin fyr, men han har ikke krabbet langt under huden min og blitt der. 

Jeg sendte deg en hilsen. Tre små ord. Du likte det.  Det var det hele.  

Jeg tenkte på deg.  Du tenkte ett par sekunder flyktig på meg.  Det var det hele.

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Rart med sånne datoer, jeg husker mange bursdagsdatoer på de jeg gikk i klassen med både på barneskolen, ungdomsskole og videregående. Bursdager til helt uvesentlige folk i dag, men noe fester seg bedre enn annet. Jeg har heller ikke bursdagen min på FB, jeg vil heller ha hilsner fra folk som husker min bursdag og ikke sender en hilsen fordi FB sier jeg har bursdag. Det er et par stykker som har dødd på min venneliste på FB og “venner” skriver at de håper de har fått hva de ønsket seg eller at de har fått feiret dagen med venner… Akkurat det er ikke så hyggelig synes jeg, så det er veldig sjelden jeg skriver gratulasjoner på FB… de drukner jo blant alle de andre. God påske!

    2. Lillian: Jeg husker utrolig mange fødselsdatoer, gamle telefonnummer og registreringsnummer på mang en gammel Ford Taunus eller Consul, som nok for lengst er blitt til spiker.
      Jeg gratulerer ikke alle “vennene mine” på fb. Bare de det ville føles naturlig å gratulere hvis jeg hadde truffet de ansikt til ansikt, og de er jeg som ganske sikre på at fremdeles befinner seg i live.
      God Påske til deg og

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg