Alle helgensaften

Ja, jeg har vært ute og gått i kveld. Nei, jeg har ikke banket på dørene i nabolaget og skreket “Knask eller knep?”. Jeg har gått tur med hundene.

Jeg så to gresskar-lykter. De var i keramikk. Jeg skulle ha hult ut et gresskar, har selvdyrkede. Men jeg har vært borte i hele dag. Rakk det ikke før den første gjengen med skjeletter og andre nifse vesener banket på døren. De fikk hvit sjokolade og takket høflig.

Den neste gjengen kom noen minutter senere. Ei nifs lita jente truet meg med at jeg skulle få ordentlig blod hvis jeg valgte knep. Det og hagen full av skjelett. Jeg overveide behovet for blodoverføring et par minutter. Skjeletter har jeg alltid vært fascinert av. Jeg er radiograf. Det fristet å få hagen full av skjeletter… Men jeg valgte knask og ble enda litt mer sjokolade fattigere.

Da jeg var ute med hundene hørte jeg glade barnestemmer litt høye på sukker og spenning. Jeg liker Halloween.  Til neste år må hodeskallelysestakene frem igjen.

2 kommentarer
    1. Verken liker eller ikke liker Halloween jeg..har bare ikke noe forhodl til dagen.. Fra verandaen ser vi ned i en hage der jeg tror di har kjøpt alt di hadde av Halloween ting… det blinker i lys og blafrer i spøkelser..hehe..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg