Brudeferden i Geiranger

Det skal være et bryllup borte i Geiranger i neste uke. Både brud og brudgom er godt voksne mennesker som har vært gift tidligere, derfor blir det bare en storstilt markering fire hele dager til ende med bare de nærmeste mediehusene til stede.  Hello Magazine har kjøpt de eksklusive rettighetene til å dekke bryllupet sammen med Nettfix.  Hva magasinet og strømmetjenesten har betalt for denne eksklusive avtalen vites ikke. Ved et lignende bryllup hvor representanter fra kongefamilien giftet seg i Storbritania betalte Hello Magazine litt i underkant av en halv million pund, så vi kan vel regne med at det er et seks-siffret beløp også her.

Om det å selge rettighetene til et prinsesse-bryllup vil si og utnytte prinsessetittelen kommersielt strides de lærde om.  Eller kanskje de ikke gjør det.  Kanskje alle innser at det er i strid med avtalen prinsessen har gjort med kongen om ikke å bruke prinsessetittelen kommersielt. At brudeparet rett og slett nok en gang viser at de gir blanke f… i hele avtalen.

Kongehuset har tatt sin hevn.
De kan ikke gjøre om avtalen brudeparet har gjort med magasinet og strømmetjenesten, men de trenger ikke gå med på den. Derfor har kongehusets medlemmer reservert seg mot at disse to mediene filmer eller tar bilde av de når ikke resten av pressen er til stede.

Jeg vet ikke hvem som skal føre bruden opp midtgangen i kirken. Men hvis det for eksempel skulle være Kongen, så vil det si at disse mediehusene kan ta bilde av bruden, men ikke han som ledsager henne. Det vil og raskt bli noen hull og mangler når man som i de fleste bryllup skal ta familiebilder. Brudeparet med foreldre, vel nå er vel ikke moren til brudgommen en gang bedt så vist jeg vet, så når brudens familie boikotter bildet så blir det vel bare brudeparet, brudens barn og muligens Marius på det bildet. Han er som kjent ikke en del av de kongelige.

7 kommentarer
    1. Det bråket om den prinsessetittelen, forstår jeg ikke. Hun er kongens datter, og derav følger ‘prinsesse’ forran hennes navn. Det er identiteten hennes, liksom Henriksen er arven fra mitt verdslige opphav, så at hun ikke får benytte denne delen av identitetsmerket sitt, syntes jeg er merkelig. Jeg skjønner ikke hvordan dette kan ha noe å si for folk, for min tilværelse er vitterlig upåvirket av hennes forretningsvirksomhet og hva hun titluerer seg som.
      Det som imidlertid gnager hos meg, er når deres gjøren og laden får følger for andres bevegelsesfrihet, slik som det er rapportert å skulle bli under denne brylluppsfeiringen. Og enda mer gnager det å måtte være med å betale for noe som jeg er så ihuget motstander av. Jeg er normalt ikke den som tyr til demonstrasjoner i hht å uttrykke mine meninger, men i dette tilfellet er det faktisk fristende å ta en svipptur til Geiranger *hehe*.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg