Bruktfunn og lite nytt.

Først må jeg forte meg å si at dette er et arkivbilde.  Du behøver ikke fortelle meg at jeg trenger å vaske tastaturet.  Du har kommentert det hver gang jeg deler dette bildet. Jeg har fått det med meg. Greit?
Poenget med bildet var den røde koppen.  Et bruktfunn jeg er utrolig glad i.

Englas er også glad i bruktfunn og har i likhet med os stort sett innredet hjemmet sitt med bruktfunn.  Jeg liker stilen hennes. I likhet med hos oss ser det ikke ut som et loppemarked fordi om hun innreder med bruktfunn.  Fordi om man kjøper møbler og utstyr bukt er man jo like kritisk som de som må kjøpe alt nytt, kanskje enda mer.  For finner man drømmemøbelet i feil nyanse e veien til malerpenselen vanligvis ganske kort.
Ta for eksempel det brune bombay-skapet Englas har malt i en knall grønn farge som passer perfekt inn i stuen hennes, til den gamle dukkevogna, til teppet hun har heklet av gammelt sengetøy og til den fantastiske tapeten.

Innlegget til Englas er et reklameinnlegg for robotstøvsugere.  Et lite mirakel som både mopper og støvsuger.
Vi hadde også robotstøvsuger en gang.  Gamle gubben Grå liker slike ting som gjør at han ikke trenger å gjøre noe.  Men det var ikke noe for Drømmehuset. I det minste ikke en billigvariant som det Gamle gubben Grå kjøpte. Vi hadde også to langhårede hunder på den tiden, og robotstøvsugeren var ikke så veldig glad i hundehår, det fikk alt til å låse seg.   Sto bare der og surra irritert.
Jeg ga den til Eldste Sønn og håper den gjør nytte for seg i leiligheten hans.

Ellers er det lite nytt hos bunnbloggerne i dag.
Midtlivskrise har ikke kommet med noe nytt innlegg siden april.
Juliecv driver fremdeles og ikke-reklamerer for dette vaskepulveret. Det innlegget er fra mars.
Kariannenesse skriver om jule- og nyttårsfeiringen.  Det innlegget er fra januar.
Og Rachel deler bilder fra hjemmet sitt. Innlegget er fra november.
Alle disse innleggene ha jeg skrevet om før.

Hva tar jeg med meg fra bunnbloggerne i dag?
Jeg tror jeg må skrive noe om bruktfunn.  Kanskje finne meg et nytt prosjekt?

 

10 kommentarer
    1. Heldig de som ikke legger ut og fortsatt ligger i blogglisten. Jeg skriver og skriver men…detter ut av listen:)
      Ellers takk for tipsene. Må innom engla:)
      Ha en fin dag:)

    2. Herlig – jeg som du vet elsker å tråle markeder og bruktbutikker og loppis…
      Men finn bruker jeg ikke…liker å se på tingen før jeg kjøper.

    3. Noe nytt og noe brukt. Jeg har et gammelt syskrin hvor jeg får plass til alt. Den ble nok kjøpt på 50 tallet. Stakk innom en bruktbutikk i Bergen for noen år siden, det var så mye fint jeg ville kjøpe men kunne ikke ta med på flyet. Er jeg på jakt etter noe bruker jeg enten salgs grupper på Facebook, eller Finn. Alt behøver ikke og være dyrt og fancy.

      1. Verdien av en ti ganger er vel det du selv legger I det. Når jeg kaller noe for et kupp er det fordi jeg synes tingen har verdi for meg. Har heller ikke peiling på hva det er “verdt”.

    4. Gamle bruktfunn betyr mer enn om du finner noe på butikken. Om du har leita etter noe en stund eller kommer over noe du faller for så setter det mer spor enn om du kjøper noe som alle kan får kjøpt seg. Kanskje du skulle gå for de fem midterste bloggene på lista. Der er kanskje variasjonen litt større å skrive om.

    5. Ja, det er gøy når du finner noe du har lett etter lenge. Jeg fant deler til et middagsservise jeg har arvet etter bestemor for et par år siden. Serviset gikk ut av produksjon på 1950-tallet. Jeg koldt nesten på å stoppe å puste da jeg fikk øye på det i hylla på Fretex

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg