Der var du igjen

Jeg hadde så vidt kommet inn på Kiwi da jeg fikk øye på ryggen din. Du var i andre enden av butikken, gikk med ryggen til. Men det var deg. Jeg gransket ryggen din, baksiden din på avstand. Månen var blitt større. Den lot seg ikke lenger skjule av de viltre krøllene. Ryggen var lurere. Det var en gammel mann jeg så der fremme.

Men det var deg. Du var den gamle mannen. Og nok en gang tenkte jeg: “Hvor er alle årene blitt av? Var det ikke i går at vi var unge? Det er da ikke så lenge siden…”

 

2 kommentarer
    1. Det er rart det der hvordan noen eldres mye raskere enn andre. Jeg tror de blir fort gamle de som lar seg bli gamle. De som hele tiden tenker på hvor gamle de er, tenker på ting de ikke kan gjøre fordi de er blitt “gamle” i egne øyne. Kroppsholdning og livsinnstilling er også en påvirkende faktor.

      1. Jeg vet ikke om vedkommende ser på seg selv som gammel. Han er i starten av 60 åra. Men jeg vet at helseutfordringer kanskje har bidratt til å gjøre han tidlig gammel.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg