En sommer er over

I formiddag tonet sangen En sommer er over ut fra radioen. Den gjør det når siste Reiseradioen om sommeren går mot slutten og erstattes av Nitimen fra i morgen av. Det var 9 grader ute, og for første gang på flere måneder angret jeg på at jeg ikke hadde slengt på meg ei jakke når jeg gikk morgentur med hundene.

Gamle Gubben Grå ble irritert da han hørte sangen. Hvor var denne sommeren blitt av? Så trampet han ned i kjelleren og hentet frem en tykkere jakke for å ta på når han skal ut i dagene, ukene, månedene som kommer. Vinterjakka.

Jeg er ikke klar for vinter. Ikke tror jeg den er rett rundt hjørnet heller. Selv om vi alt er halvveis i august er det fremdeles sommer, sensommer.

Gamle Gubben Grå tok på seg vinterjakka da han dro inn igjen til Oslo i ettermiddag. Han om det.
Jeg tok på meg en genser da jeg gikk min neste tur med hundene. En sånn skikkelig kosegenser. Den forble på da jeg kom inn igjen.  Kosegenser kan man bruke på litt kjølige sensommerkvelder.

Jeg har ingen planer om å sette meg ned og vente på vinteren. Jeg har tenkt å nyte høsten i lange drag lenge. Høsten og siste rest av sensommer.

8 kommentarer
    1. Den sangen er bare trist! Enig med GGG der.
      Du får kose deg med høsten, litt kaldere – men også fine dager!
      Sommeren gikk for fort for meg….Man skal nyte så veldig da dagene man har fri på en måte!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg