Endelig helg…

 

Arbeidsdagen og dermed arbeidsuka er over. Når jeg kommer hjem venter Gamle Gubben Grå med ferdig pakket bil. Jeg rekker så vidt og tisse før vi er på vei til hytta.

Klokka er nærmere 20 før vi får kommet oss opp og pakket ut av bilen og inn i hytta  Innen middagen står på bordet nærmer klokka seg 21. Ingen gourmet=middag. Pølser i brød.

Ute er det grått og småregn. Det blir fort skumt i den lille hytta. Stearinlys må tennes, og det er såpass kaldt i hytta at vi og tenner opp  i peisen. Ikke sprengfyrer, men noen vedpinner for å få en liten lunk i hytta. Hvem snakket om juli og sommer?

Ute blir skyggene lange, og himmelen farges svakt rosa. Jeg tusler gjennom vått gras til utedoen nede i lia.

Endelig helg.

10 kommentarer
    1. Utedo og sånn har jeg ikke sans for lenger, dessverre. Jeg er en comfort-slugger. Er ikke senga god, blir dagen derpå ikke god. Sjarmen ligger i selskapet. Gode samtaler i gode møbler!😁
      God helg til deg og gubben! Vel fortjent hyttetur i godt selskap!

    2. Utedo og sånn har jeg ikke sans for lenger, dessverre. Jeg er en comfort-slugger. Er ikke senga god, blir dagen derpå ikke god. Sjarmen ligger i selskapet. Gode samtaler i gode møbler!😁
      God helg til deg og gubben! Vel fortjent hyttetur i godt selskap!

      1. Utedoen er vel det jeg er minst fornøyd med. Ikke akkurat doen, men beliggenheten nede i lia. Sommeren går i grunn greit, men om vinteren….
        Cindrella firbrenningstoalett står på ønskelista når “badet” skal innredes.

    3. Utedo og sånn har jeg ikke sans for lenger, dessverre. Jeg er en comfort-slugger. Er ikke senga god, blir dagen derpå ikke god. Sjarmen ligger i selskapet. Gode samtaler i gode møbler!😁
      God helg til deg og gubben! Vel fortjent hyttetur i godt selskap!

    4. Beklager spammingen min i går. Jeg fikk feilmelding og trodde kommentaren ikke gikk gjennom. Etter tre forsøk ga jeg opp.😂😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg