Fikk ut litt frustrasjon….

En av mine mange feil og mangler er at jeg ikke er noe flink til å be om hjelp. Jeg er den som gir hjelp. Den som forteller andre at det er tegn på styrke og ikke svakhet å våge å be om hjelp. Selv lever jeg dårlig opp til mine egne teorier.  Jeg er kjerringa som fikser alt – på egenhånd!

En av mine andre feil er at jeg ikke er så flink til å snakke om det som virkelig er vondt og vanskelig.  Jeg lytter gjerne til andres utfordringer. Har til tider kanskje vært litt vel mye klagenur og en skulder andre kan gråte på. Men når jeg trenger å åpne meg og snakke om ting som er vanskelig er det liksom ingen som har tid til å lytte. Deres egne utfordringer er for dominerende. De vil heller snakke om de.

I dag satte jeg ord på mye av frustrasjonen og usikkerheten jeg føler til to som virkelig tok seg tid til å lytte. Og vet dere hva? Bare det at de lyttet mens jeg fikk øst ut av meg litt frustrasjon var utrolig godt. Bare det at de lyttet, og ga meg aksept på at slik jeg tenkte og følte var helt ok ga meg litt ro. “Du må si i fra hvis det er noe vi kan hjelpe med” sa de flere ganger, og det virket som de mente det. Ja det virket nesten som om en av de ble litt frustrert over at jeg takket høflig nei. Hun ønsket virkelig å hjelpe. Og vet dere hva, bare det hjalp veldig. Takk! Jeg er heldig som har så gode kollegaer.

Etterpå ringte en av de profesjonelle hjelperne. En ansatt i NAV. Ja, jeg vet mange er negative til NAV, men jeg er av en annen oppfatning. Jeg synes folk jeg har møtt i NAV er dyktige mennesker som virkelig vil hjelpe. Nok om det, min NAV ansatt avklarte en del ting jeg har lurt på. Jeg fikk svar på en del spørsmål jeg har grunnet på. Det føltes og godt. Skuldrene senket seg enda litt til.  Klumpen i magen ble litt mindre.

Som om ikke det var nok fikk jeg telefon fra det stedet jeg er søkt inn til arbeidsrettet rehabilitering i dag.  Jeg har fått plass der og beskjed om når.  Det er flott å få en avklaring også på det.  I dag har liksom mye falt på plass. Jeg kjenner jeg puster litt bedre. Slapper litt bedre av.  Tror jeg kommer til å sove godt til natta…..

 

 

10 kommentarer
    1. Det ordner seg alltids, man skal ikke ta sorgene og bekymringene på forskudd. Men innimellom går det litt butt i butt og da er det godt å ha noen som man kan lene seg mot. Ha en flott kveld!

      1. Jeg er i grunnen en person som tenker at alt ordner seg – og tar sjelden bekymringer på forskudd.
        Men samtidig så er det mange tanker som kommer. Og litt hva er riktig? Hva bør jeg gjøre?
        Men det lettet litt i går.

    2. Så godt at ting ordner seg.
      Det gjør som regel det.
      Men jeg er ekspert til å ta sorgen på forskudd.

      1. Alt ordner seg som regel, og jeg tar ikke sorger på forskudd.
        Men å få avklart når jeg skal på rehabilitering er ok. Og få avklart noen spørsmål om regelverk og sånn var og bra. Det lettet litt i går.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg