Fredagstaco……

Det nærma seg middagstid, og jeg sto og mekka en “hjemmelaget” pizza.  “Hjemmelaget ” i den forstand at jeg brukte ferdig pizzadeig, sånn rull, ferdig pizzasaus, pepperoni pølse som var ferdig kuttet, og ost som var ferdig revet. Alt jeg trengte å gjøre var å kutte opp litt løk,, noen halvvisne vårløker steike kjøttdeigen og mekke alt sammen.
Når jeg satte pizzaen i ovnen kom Gamle Gubben Grå inn døra etter en tur med hundene.  Han avleverte hundene, snudde i døra og forsvant med bilen.  Typisk.  Pizzaen ble ferdig stekt, men ingen Gubbe hadde kommet hjem.  Så jeg dempet varmen og lo pizzaen stå en stund i den varme ovnen, men til slutt tok jeg den ut. Osten var selvsagt blitt litt for stekt. Typisk!  Litt oppgitt over nok en litt mislykket middag, steike pizza burde jo være overkommelig, dekket jeg bordet.

Da hørte jeg skritt på trammen, og inn kom Gamle Gubben Grå og Eldste Sønn.  Eldste Sønn strenet rett inn på kjøkkenet, luktet og så pizzaen, og sa litt trist; “Har du prøvd å steike pizza? Jeg som hadde tenkt å lage taco til oss.”  Jeg svarte litt mollefonken at vi kunne da ha både pizza og taco. Og sånn ble det.
Mens Eldste Sønn overtok kjøkkenet, tok jeg med meg ett par pizzastykker og satte meg ved bordet.  Yngste Sønn og Gamle Gubben Grådukket og opp rundt spisebord og kjøkken. De tilbød begge Eldste Sønn hjelp, og han lot de hente sleiv og røre litt i kjøttet, men ellers hadde han stålkontroll. Jeg var veldig sulten, og klarte å sette til livs ikke mindre enn tre stykker med pizza før tacoen sto på bordet,

Og for en taco!!
Her hadde Eldste Sønn som arbeider på Meny tatt med seg alle de nye smakene. Vi fikk kjøtt med ny krydderblanding som var veldig sterk, men utrolig god. Lilla tortillachips med baconsmak, og lyst tortillachips med limesmak. Noen tacosaus med dødninghode-etiketter.  (Litt skeptisk, jeg lærte som barn og ikke drikke av flasker med hodeskalle på.) Det var utrolig godt!! Jeg spiste alt for mye, og nåer jeg virkelig mett!!!

Tusentakk for en fantastisk middag, snille gutten min:

2 kommentarer
    1. Så flink sønn du har, – viktig å kunne lage mat og dette så godt ut! Artig med noe nytt, selv med dødningehoder på! Du har vel vokst opp med plantevernmidler i nærheten, så skjønner skepsisen, hehe. Ha en fin lørdagskveld! 😊

    2. Han har alltid vært flink til å lage mat.. Har gått restaurant og matfag, og har blitt 23 år, snart 24 og flyttet hjemmefra for en del år siden. Så det er greit at han kan lage mat. Men ekstra hyggelig når han kommer hjem og disker opp.
      Ja, det var vel litt plantevern flasker, litt lynol og whitesprit, litt motorrens og batterisyreog litt salmiakk klorin og kaustisk soda. Nok av farer i vår barndom, men vi vokste opp.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg