Fretexfunn

Jeg har jo helt glemt å vise dere hvilken skatt jeg fant på Fretex denne torsdagen.  Det er sikkert fordi jeg ikke har hatt tid til å sette meg ned og kose meg med denne skatten før i dag.  Men i dag har jeg til gjengjeld kost meg veldig.

For jeg fant en hel stabel med Bolig Drøm blader.  12 stykker for å være ærlig.  Fikk de for 5 kroner bladet, og selv om de er fra 2011 og 2012 er det for meg skatter som benyttes til mange timer hyggelig tidsfordriv.

Jeg blar rolig gjennom alle bladene. Leser litt, men ser mest på bildene.  Ser jeg gode ideer jeg kan bruke i Drømmehuset eller på hytta, blir bilder eller tekst klippet ut og satt i permer.   Og veldig mange av ideene blir satt ut i livet.
Det behøver ikke å være de største prosjektene.  Det kan for eksempel være å dyppe fine kongler i sølvmaling for å benytte de til dekorasjon. (Spisestua vår er holdt i sort og sølv.)
Eller en kjempesøt kopp fra Indiska som ville passe perfekt på terrassen en sommerdag. Hvis deikke har den på Indiska lenger, kan den finnes på Finn eller Fretex…
En smart måte å fikse gardinoppheng på gjesterommet. eller noe søt julepynt jeg kan lage før jul.  Sånne ting, små puslerier.

Alle matoppskriftene blir og tatt vare på. Havner i en kurv, og herfra henter jeg gode ideer til de fleste av våre middager.  Og mens jeg koser meg med gamle blader, oppskrifter og interiør kjenner jeg skuldrene slappe av, smilet komme, energien og kreativiteten blomstre og humøret bli på topp.

6 kommentarer
    1. Så deilig å få senket skuldrene litt. Og attpå til finne smarte idéer til nye småpuslerier😊 KOS deg med det😚
      Fint funn på Fretex det der👍

    2. Artig å lese og få litt inspirasjon, – sånne blader finnes vel til utlån på biblioteket også tror jeg, om du vil lese flere. Minner om da ei tante av mor fra Drammen kom på besøk, og hadde med seg esker med ukeblader, – da leste jeg til langt på natt, hehe.

      1. Jeg tok bilder av matoppskrifter i et par ukeblader hos legen. Mobilen kan anvendes til mye. Kunne jo ikke akkurat begynne å rive ut sider, så…

    3. Jeg gjør som oftest som Japp her. Tar bilder av, for meg , gode ideer som dukker op her og der.
      Hadde aldri tenkt på å se etter slikt på Fretex, havner vel som oftest i papirbosset hos nesten alle. Men god ide!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg